Gå till innehåll
lördag 15 februari 2025
Uffe78

4-takt 3,5hp dör omedelbart utan choke

Rekommendera Poster

Jag hatar motorer och borde egentligen ro istället, men det är jag alldeles för lat för. Nu är det hur som helst så att jag nyligen köpte en begagnad Tohatsu 4-takt från 2007, motorn startar lätt med choken utdragen men dör genast då man trycker in den, vilket syns på videoklippet men tyvärr krånglar ljudet lite. 

Jag har haft isär förgasaren, den ser ren ut, men har ändå låtit den ligga i diesel ett dygn och sedan sprutat genom alla munstycken med förgasarrengöring. Jag har egentligen inte en aning om vad jag pysslar med när jag har isär den, men den enda skruv som jag skulle tro att man ska justera är den som syns längst ner i bild. Den andra är väl någon form av munstycke? Den aktuella skruven verkar inte göra någon skillnad alls om jag har den skruvad i botten, 1,5 varv ut eller fast låter bli att ha den på plats alls, motorn startar lika bra med choken ändå och går inte alls utan choke. Vad är problemet? Ska jag ro ut i viken och dumpa snurran eller ska jag lägga mer tid på den? Tackar ödmjukast för alla tips.

IMG_9953.jpg

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...