pentaracer 49 Postad 12 Juni , 2017 Fick reda på att VP's egna EVC-NMEA converter inte funkar med mina D6 310. Hittade dock http://www.yachtd.com/products/engine_gateway.html Någon som provat? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
M0TORBAT 1 Postad 13 Juni , 2017 Ja, jag köpte en med Seatalk-NG anslutning. Fungerade klockrent med min EVC-C. Snabb leverans. Jag har inte hunnit gå in i alla detaljer ännu, men den var plug and play då den kopplades i serie med ena hastighetsmätaren. Får upp data från båda motorerna med ett interface, och ser data på min MFD. Är nu sugen på att köpa deras USB adapter för att logga lite av data till min Raspberry ombord. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
pentaracer 49 Postad 13 Juni , 2017 (redigerade) EVC-C ska väl inte vara några som helst problem det är EVC-A som ställer till det. Köpte du den av yachtd? Redigerad 13 Juni , 2017 av pentaracer Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
pentaracer 49 Postad 13 Juni , 2017 Jaha, nu har jag iallafall köpt en, får se om den funkar! 1 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
ArneRadar 667 Postad 14 Juni , 2017 Kul. Berätta hur det funkar när du installerat. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
pentaracer 49 Postad 10 Juli , 2017 Ajdå, glömde bort detta inlägg men nu funkar det iallafall. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser