Firefox86 0 Postad 12 Juni , 2017 (redigerade) Det hela började med att motorn hoppar till på höga varv när jag kör framåt . Det är ett mekaniskt ljud motorn slår till. För en 100 del sekund och går sedan ett tag sen börjar det om. Och det blir värre och oftare ju mera jag gasar. Trodde först det var misständning, men efter att jag har googlar kollat på Youtube videos med samma problem så här jag kommit fram till att det är dog clutchen som är röten :/ Jag bestämde mig för att ta bort propellern och sedan dra ut propelleraxeln med alla drev för att kika efter. Det gick förvånansvärt lätt och allt gick som på en dans på rosor. När jag kikar på dog clutchen så ser jag att klackarna har blivit lite rundade ifram och bak på clutchen. Mest på bak faktiskt. Även drevet fram hade fått lite rundade kanter där dog clutchen går emot. Och det har även blivit lite gropar i själva drevkuggen på framdrevet. Men pinjongdrevet verkar ha klarat sig. Har kollat en hel del och det verkar som man kan slipa till klackarna som att dom blir 90 grader vinkel på clutchen och även på drevet och det fungerar tydligen bra. Har någon testat det med framgång? Behöver jag även byta fram drevet? Har hittat en amerikansk sida som säljer clutchen för 76 dollar och 132 dollar för drevet. Finns det någon svensk återförsäljare ? Motor tohatsu m40c före 2002 Slänger upp lite bilder och även en video på problemet Gör det där lilla slitningen på clutchen och drevet att jag får detta problem? Är det verkligen det som är felet? Redigerad 12 Juni , 2017 av Firefox86 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Firefox86 0 Postad 13 Juni , 2017 Ge hittat allt kg behöver för att byta från en japansk återförsäljare . Riktigt bra priser och snabb leverans 4dagar. Allt för 200€ Byter allt i växelhuset utom back drevet och axeln Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Firefox86 0 Postad 14 Juni , 2017 Någon som vet vad kuggspelet är på den motorn? Står inte i repboken kan 0.10mm räcka? Beställde 3 olika schimsbrickor Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Big_Mike 5 Postad 3 Juni , 2020 Av intresse, fick du någon ordning på grejerna? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser