flipper77 1 Postad 7 Juni , 2017 Har en Penta AQ171C med dubbla Solex 44PAI. Har fått problem med att båten går i 20 knop istället för 35 och att den drar 1,4 liter/sjömil istället för normala 1,0. Tog bort luftburken till förgasarna och tittade ner och hittade kanske roten till problemet. På ena förgasaren sprayar bränslet fint ur spridaren men på andra förgasaren ser jag inte att det kommer något från spridaren utan det kommer istället större droppar ur luftmunstycket. Är det någon packning som gett upp så att det bara är att köpa renoveringssats till förgasaren och så blir allt bra eller är det något annat fel? Hälsningar Roger Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Rollen 546 Postad 7 Juni , 2017 Kanske har nålventilen hängt sig så att förgasaren flödar. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
flipper77 1 Postad 8 Juni , 2017 Kanske har nålventilen hängt sig så att förgasaren flödar. Tack, det ska kontrolleras! Hoppas det är så enkelt! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
flipper77 1 Postad 13 Juni , 2017 Hittade problemet till slut. Det hade kilat fast sig lite skit i huvudmunstycket vilket gjorde att bränslet pressade ut genom spridaren istället. Efter rengöring så gick motorn fint igen. Nu ska jag bara lyckas justera tomgången som hamnat på 400 varv/minut efter att jag plockat ner förgasarna i molekyler. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser