Gå till innehåll
lördag 09 november 2024
Firefox86

Vad kan vara fel med motorn ?Kan Max köra 3 4 knop den börjar den hoppas

Rekommendera Poster

Har gått hur bra som helst sen helt plötsligt så verkar den misstända eller något. Det blir bara så bär jag gasar på så kan Max köra 3 4 knop den börjar den hoppa till men den gör inte så när jag kör sakta

Film

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Oki dum fråga. Hur justerar man det ? Gör man det på stången som går mellan motorn och växelhuset? Mitt emellan motorn så att säga . Eller gör jag det genom att flytta lite på blecket som det sitter en kula i vid vöxelföraren

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jag tror mer att den misständer. För den lägger inte ur växeln motorn hoppar till som en misständning eller att den får dåligt med soppa. Motorn är svårstartad efter jag har stängt av den. Får choka igång den sen så hoppar den igång efter lite nötning. Och ibland så dör den när jag gasar iväg blöddrar till finns ingen kraft ,

Tomgången har blivit sämre . Mot va den var förut den startade direkt när man vred på nyckeln förut.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Motorn behöver bränsle luft och gnista på stiften för att gå.

Bränslefilter brukar många glömma att byta. Vet du inte när det var gjort så byt eller gjör ren detta.

Om motorn får bränsle så skulle jag som steg två kolla på tändstift och tändkablar de behöver också bytas ibland.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Håller med, den miständer.

Kolla alla delar i tändsystemet som nämnts ovan är mitt förslag också.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Du har inget död mans grepp som håller på o bråkar, tror inte det är sopparelaterat, då brukar det bluddra mer och tappa sting. Här låter det som att motorn går rent tills det hugger till. Känns som den stängs av någon millisekund för att komma igång igen. Tror det är tändningsrelaterat.

• Gilla 1

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Gäst

Är ena stift rent som nytt så drar den in vatten.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Bägge driften set bra ut. Båda är fuktiga och luktar bensin. Den är även svårstartad när man har stängt av den får köra på Choke till den tänder till. Och även ibland så är den orkeslös och dör kort efter vid gaspådrag.

Men ni tror inte att det är något med växeln ?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Nej den misständer.

Jag skulle kolla alla delar i tändningssystemet.

Finns det en sk CDI box på din?

De kan ge liknande symptom när de blir litet äldre...

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Har haft precis samma med min maskin. Hos mig var det skit i röret från tanken till filter. Prova göra rent det först. Oftast är det soppa knas när motorn beter sig som du beskriver. Det kan klart vara andra orsaker med börja med det enkla. Rengör hela bränsle rutten från tank till maskin och prova igen. 

Lycka till

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Ja det finns en cdi box. Kan man mäta upp den på något sätt ? Det blir nya stift kolla brönsleslangen soppafiltret kolla flotörhuset allt som har med bränsle och tändning

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Hittade en video med samma problem som min

Det var tydligen växel länkaget som var fel justerat så att inte clutchen slog i fram ordentligt. Så förhoppningsvis så går det att ordna lätt. Nen frpgan ör bara hur justerar jag det rätt? Gör jag det pp länkaget mellan motorn och växelhuset eller gör jag det där vajern går på på sidan av motorn

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...