Ryssen 0 Postad 18 Maj , 2005 Hej, i facket mina bensin tankar ligger är det fult av motor olja och jag tänkte att det kanske var bra att tvätta ut där lite med tanke på att en liten gnista i närheten av bränslefacket kommer nog sätta eld på hela skiten... I alla fall så lekte vi lite med motor olja i kemin idag och jag märkte att det är ju jätte svårt att tvätta bort, är det nån som har nåt bra sätt att tvätta bort motor olja? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst laxoring Postad 18 Maj , 2005 Hej använd absol det suger upp oljor och lättflyktiga vättskor och är en ren naturbrodukt funkar jätte bra kan jag lova :-tackar Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Lanzar 0 Postad 18 Maj , 2005 Som dom säger, kärt barn har många namn... Vill minnas att det finns Absodan oxå. Kan vara samma vi menar, men så heter det där jag jobbar/jobbade/vistas ibland... Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst laxoring Postad 18 Maj , 2005 finns nog massa olika fabrikat men det vi har på jobbet heter absol :-Tack Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Thure 0 Postad 18 Maj , 2005 Sen när du väl har fått upp det som flyter så kommer det att vara flotigt å skitigt iaf. Ta avfettning och spola med vatten sen. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Thure 0 Postad 18 Maj , 2005 PS. Dock ej något miljövänligt för den skiten är värdelös... Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst laxoring Postad 18 Maj , 2005 sen när du har använt avfetning så är den ialla fall oljig sån skit. ta thinner eller aceton när du ska ta det sista rengöringen. för avfetning innehåller massa olja Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst laxoring Postad 18 Maj , 2005 ps. tror inte lackerare använder avfeting undrar varför Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Peter_K 4 221 Postad 19 Maj , 2005 Om du vill få en yta som inte är fet är det bättre att avsluta med målartvätt och varmt vatten efter avfettning. Du slipper mask, målartvätt skadar inte plasten och det är bättre för miljön. Fast pratar vi på och omkring motorn så gör det inget om det är lite fett kvar, det gör bara att det är lättare att göra rent nästa gång. Men skall du måla ytan är det en helt annan femma... Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Ryssen 0 Postad 19 Maj , 2005 ok tack för tippsen, var köper man absol då? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst laxoring Postad 19 Maj , 2005 Hej kolla med nån jänhandlare som har det mesta annars vet dom säkert var man kan köpa.vi på jobbet köper utav tillverkan och då köper vi en hel pall. häll över absol och låt det ligga och dra ett tag sen vänder du runt det lite ta upp det sen och lägg på lite till och gnugga det sista på båten så det blir som mjölaktigt sen är det inte mycket kvar av oljan har använt så här på jobbet sen 1985 så det funkar :-nojd Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Rigor73 0 Postad 2 Juni , 2005 Du ger med sågspån för den delen oxå... Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gedda 24 Postad 2 Juni , 2005 Gustav diesel funkar nog fint det med tror jag :-) Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser