Gå till innehåll
söndag 09 mars 2025
Too-ticki

Uppdatera karta till Garmin GPSmap 720s anno 2011

Rekommendera Poster

Postad (redigerade)

Hej navigatörer.

Är det någon som lyckats uppdatera sitt sjökort i den sedan 2015 ej längre supportade Garmin GPSmap 7xx? (720s i mitt fall).

PC programmet Garmin Express listar min Garmin GPSmap 720s som "Utgångna produkter" och vill inte låtsas om mitt sjökort.

PC programmet Garmin HomePort har jag problem att starta på min nya Windows 10 maskin men vid något läge lyckades jag att få i gång det i bakåtkompatibetlt startläge och då kunde jag se mitt gamla sjökort och alla gamla upplaggda rutter som jag gjort genom åren, så den finns där. Finns HomePort eller motsvarande i nutida version?

Hjälp hur gör man? Det är väl inte så jävligt att man måste köpa en ny plotter bara för att kunna uppdatera till senaste version av sjökortet?

Om det är så jävligt, vilken plotter har samma kablage & formfaktor  som Garmin GPSmap 720s, så man slipper riva halva båten?

MVH 

Frustrerad

post-96404-0-35162400-1496759301_thumb.jpg

Redigerad av Too-ticki

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Gå till gardinstång sida http://www.garmin.com/sv-SE/maps/updates/?/marine#marine

Med kortet i SD-läsaren eller gå till en butik så kan de uppdatera kortet

Alla vägar leder till Garmin Express som jag redan provat och som inte funkat för icke supportade äldre modeller.

Var gärna mer precis om hur din alternativa metod går till som inte innefattar Garmin Express (som inte funkar Garmin GPSmap 720s.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Gå till gardinstång sida http://www.garmin.com/sv-SE/maps/updates/?/marine#marine

Med kortet i SD-läsaren eller gå till en butik så kan de uppdatera kortet

Alla vägar leder till Garmin Express som jag redan provat och som inte funkat för icke supportade äldre modeller.

Var gärna mer precis om hur din alternativa metod går till som inte innefattar Garmin Express (som inte funkar Garmin GPSmap 720s.

Smidigast är att gå till en butik som säljer sjökort, de kan uppdatera det till ett nytt

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...