chrelf 0 Postad 5 Juni , 2017 Hej allihopa. Till att börja med skaffade jag min första båt idag. Således är mina mek kunskaper rätt färska beträffande båtmotorer så ja hoppas på lite hjälp här. Har idag bytt impeller på en gammal mercury 40 hk. Eftersom det va första gången har jag nu gjort någon rookie miss. När allt va ihop monterat får ja inte motorn i friläge. Ja kan lägga den i friläge via växelspaken o även fram o back men den ligger på hela tiden på framdrift hur ja än drar i spaken. Någon som har en aning om vad jag gjort för fel? Mvh Christian Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
modifieradvega 23 Postad 5 Juni , 2017 Propellern måste snurra för att kuggarna ska ta i. Snurra propellern för hand (bort med tändhattarna) så ska den nog kugga i. Om du nu inte missat växelvajern helt. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst Postad 5 Juni , 2017 Du har väl fått växelmojängen fel när du trädde på riggen, prova att lägga i backen på växelhuset och backen på växelreglaget och sen lyft dit riggen. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser