Gå till innehåll
fredag 27 december 2024
jjstone

Anod placering

Rekommendera Poster

Jag har införskaffat mig en Styrpulpetsbåt med en Johnson 50 hkr. Håller som sagt på och förbereder för sjösättning.

Vad beträffar motorn så skulle jag kolla Anoden för att se om den måste bytas ut inför säsongen. Jag synar av motorn utan att hitta Anodens placering. Då är min fråga vart har anoden blivit placerad. eftersom den inte är synlig.

kan det vara så att den är monterad efter propelleraxeln och på så vis skymd av Propellern.. Hade en 30 hästars Johnson för länge sedan där satt Anoden placerad strax ovanför växelhuset.

Någon vänlig själ som känner sig manad att förklara vart Anoden kan varaa monterad eftetrsom jag inte har upptäckt någon när jag synat av motorn utvärtes

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Ja, den kan vara dold av propellern.

Jämför själv din årsmodell och modellbeteckning hos boats.net, anoden är nr 63 i min litet slumpvalda skiss. Klickar man på 63:an i detaljlistan till höger så fås en jättelång klickbar lista på alla modeller som har likadana.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Ja, den kan vara dold av propellern.

Jämför själv din årsmodell och modellbeteckning hos boats.net, anoden är nr 63 i min litet slumpvalda skiss. Klickar man på 63:an i detaljlistan till höger så fås en jättelång klickbar lista på alla modeller som har likadana.

Tack för hjälpen Skissen var användbar.

Då ska jag leta vidare efter rätt artikel

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...