Gå till innehåll
söndag 23 februari 2025
AmigO

Skillnad på MD1 och MD1B och årsmodell?

Rekommendera Poster

Har köpt en snipa med en VP MD1. Fick med en instruktionsbok som var utgiven 1974 men tror ej att motorn är så ny.. Vad är skillnaden mer än hästkrafterna mellan års modellerna och går det att se utanpå för att få ett ungefärligt årtal? Har inte kollat efter någon motorskylt och om det skulle finnas, vart sitter den i såfall och går det då att utläsa årtal efter nått viss kod? M.v.h Ulrik

post-9164-1394234392,7834_thumb.jpg

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Hej Ring eller maila direkt till experterna, Kontaktinformation: Telefon: 0523-141 50, Telefax: 0523-127 70 Jourtelefon: 0705-14 15 01 Hemsida: www.drevia.se alternativt www.drevia.com Grötövägen Box 180 E-post: info@drevia.se 453 50 Lysekil 453 24 Lysekil Organisationsnr: 556305-6547 Lycka till Mvh Laand

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Sicken pärla... Går den? Dvs. startar den?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Japp, den startar. Köpte båten i helgen och har bara provstartat en kort stund. Motorn var nyrenoverad hösten 2003. Då hade dom bytt ventiler, fräst ventilsäten, renoverat spridare, bytt spridarspets, bytt sotningssats. Renoverat bränslepump, rengjort bränsleledningar.Renoverat elen på motorn och bytt VH 6000 Dynastart (vad är det?) Ska försöka plocka ur motorn till hösten och fixa den till ett riktigt toppenskick (om jag nu lyckas..) Ska sjösätta nästa helg tänkte jag, har fått en båtplats på tången i Kungshamn. Ska åka med den i sommar och känna efter lite vad jag skall fixa med till vintern. ;-)

post-9164-1394234393,9519_thumb.jpg

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Gäst Nicholas Fokine

Hej! Din motor är en MD1 A. Skillnaden mellan A och B modellen är bl.a att termostaten sitter fram på A. Topplocket skiljer också. Kylvattnet går ut bak på A,på sidan på B.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Har hittat en motorskylt nu när jag plocka ner träskivorna runt motorn. Stod nr 812 på skylten så nu vet jag årsmodell! Tack allihopa för era svar! M.v.h Ulrik

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...