Gå till innehåll
onsdag 19 februari 2025
Stoffe70

Aluminiumprofil till båtrutor

Rekommendera Poster

Hej!

Jag behöver få nya profiler till mina rutor gjorda efter en incident i höstas. Min rutor är hela så de behöver inte bytas.

Befintliga profiler är gjorda i aluminium.

Var kan jag få rätt på någon som kan hjälpa mig med detta? Är det glasmästare, smeder, eller vem?

post-99706-0-00478200-1496584411_thumb.jpg

post-99706-0-36132600-1496583910_thumb.jpg

post-99706-0-09158100-1496584427_thumb.jpg

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Hej!

Jag behöver få nya profiler till mina rutor gjorda efter en incident i höstas. Min rutor är hela så de behöver inte bytas.

Befintliga profiler är gjorda i aluminium.

Var kan jag få rätt på någon som kan hjälpa mig med detta? Är det glasmästare, smeder, eller vem?

http://ometall.se/ Prova hos dem vet att det finns ett företag till i gbg hönö båtvindrutor typ. O-metall har och gör profiler till de flesta båtar. Finns även en norsk firma ertec.no som tillverkar till nordiska båtar. Lycka till // Peter.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Du för söka/googla på "båtrutor" och se om du finner en "båtglasmästare" i din hemtrakt.

Här i Göteborgsomårdet har vi Ö-metall ute på Öckerö och Hönö båtrutor som inte alls ligger på Hönö, utan i Mölnlycke, å andra sidan bakas ju Åkes hönökaka inte heller på Hönö så det kanske inte är så konstigt...

Men som sagts, det finns speciella glasmästare som är bra på sådana profiler, sök upp en sådan!

..

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Tack för input :-)

Googlandet fortsätter + att jag ska höra av mig till Ö-metall då de med stor sannolikhet gjorde originalprofilerna. (Om de fanns i slutet av 80-talet.)

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...