ludde863 0 Postad 4 Juni , 2017 Hej på er Jag håller på och fixa i ordning en liten 4hk evinrude från 1986. Jag hade tänkt byta oljan i växelhuset, men märkte att växelhuset var fyllt med fett istället för olja? Det är inget jag har stött på förut. Så jag lär ju försöka få ut fettet på något vis och fylla på med olja, men hur ska jag få ut det? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
karluno 59 Postad 4 Juni , 2017 du får väl hälla i tunn olja och köra motorn med växel i sen tömma ut sörjan, troligen läcker växelhuset eftersom dom fyllt i fett, är ju ditt val och lägga ned tid o pengar på en motor värd nästan noll. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Ginger 41 Postad 9 Juni , 2017 Jo fast samtidigt är det ett stort nöje att få gamla grejer att fungera igen. Inom rimliga gränser såklart. Se det som en hobby om du tycker det är kul. Gör som karluno tipsar om och töm i ett par omgångar, så lär det väl visa sig om det läcker sen. Kan ju också vara nån som mekat efter devisen "man tager vad man haver"... Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Svartviken 0 Postad 9 Juni , 2017 Min gissning är att det är olja blandat med vatten, inte fett. Bearbetas blandningen kan denna få samma koncistens som fett. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser