Optimax64 0 Postad 3 Juni , 2017 Hej, jag har letat men inte hittat att någon frågat om detta tidigare. När vi skulle stänga locket på vår Optmax 90 hk så låg en slang i kläm. När jag drog fram den visar det sig att den inte är fastsatt. Se bild. Någon som vet vad det är för slang och hur den ska dras? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
jojjeblom 7 Postad 3 Juni , 2017 Hej, jag har letat men inte hittat att någon frågat om detta tidigare. När vi skulle stänga locket på vår Optmax 90 hk så låg en slang i kläm. När jag drog fram den visar det sig att den inte är fastsatt. Se bild. Någon som vet vad det är för slang och hur den ska dras? Hej, tror det är slangen för att koppla in på en vattenutkastare och köra rent kylsystemet med sötvatten. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Optimax64 0 Postad 3 Juni , 2017 Hej, jag har letat men inte hittat att någon frågat om detta tidigare. När vi skulle stänga locket på vår Optmax 90 hk så låg en slang i kläm. När jag drog fram den visar det sig att den inte är fastsatt. Se bild. Någon som vet vad det är för slang och hur den ska dras? Hej, tror det är slangen för att koppla in på en vattenutkastare och köra rent kylsystemet med sötvatten. Tack för svar, men i instruktionsboken finns det beskrivet hur man går tillväga med en muff för att göra detta. Vi gjorde det i höstas. Något jag har funderat på är om det ev. kan vara till en uppsättning med två motorer? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Niklas-L 37 Postad 4 Juni , 2017 Hej, Se bild. Finns fler sätt att köra motorn med sötvatten på land. Slangen är en av dem. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Optimax64 0 Postad 4 Juni , 2017 Ah, tusen tack Niklas. Det förklarar saken. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser