Gå till innehåll
torsdag 19 september 2024
smasken

Johnson 60hp VRO, powertrim slutar fungera ibland.

Rekommendera Poster

Hej,

 

Jag har en Johnson 60hp VRO med tillhörande powertrim som vid årets sjösättning slutade fungera när jag skulle tilta upp motorn. Dagen efter sjösättningen åkte jag ner till båten för att ta en titt, då fungerade den helt plötsligt. Så nu för någon dag sedan tog vi premiär turen och powertrimen fungerade under hela dagen fram till vi var påväg in i hemma hamn. Då stanna den igen. Åkte igen ner till båten dagen efter, och då fungerade den!. körde upp och ner ett par gånger så slutade den fungera igen. 

 

Vad kan det vara?  

 

När den har slutat fungera så klickar det i reläat, så det är ju ström dit iallafall. Kan det vara reläet fastän den klickar? eller kan det vara något mekaniskt i pumpen? tryck som vandrar eller liknande,

 

Tacksam för svar. 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Funkar det lika dåligt med trim/tilt-switcharna på motorn?

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Prova byta plats på reläna och se om det funkar tvärt om då. I så fall har du ett dåligt relä som är billigt att byta. Har haft samma problem jag med. Läste om andra här på forumet som varit ute för det med.

 

Lycka till

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Hej, Tack för svar.

Har nu kollat lite, båda reläerna fungerar. Testade att koppla direktström på motorn, och då hände inget. Knackade då på motorn, då hoppade den igång. Antar att jag får riva isär elmotorn och se hur den mår.

 

 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa nytt...