Georg_Ohm 4 837 Postad 27 Maj , 2017 Kompis har köpt båt av dödsbo,sänder antennfrågan till mig jag gissar, vad säger expertisen? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Georg_Ohm 4 837 Postad 27 Maj , 2017 3 Musse Pigg-antenn. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Georg_Ohm 4 837 Postad 27 Maj , 2017 Mina gissningar är: 1 GPS eller DGPS 2 NMT-900 3 FM radio Har jag fel? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
smoegen 89 Postad 27 Maj , 2017 Tror du har ganska rätt.. men 3 kan även vara en gammal PR radio, 27meg Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Georg_Ohm 4 837 Postad 27 Maj , 2017 Ok tv antenn ja det stämmer med hur kontakten i andra ändan ser ut 27MHz antenn tror jag inte det är, de såg litet annorlunda ut. Båten är dessutom tillverkad efter den epoken. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
bhemac 2 859 Postad 27 Maj , 2017 Den första tror jag är TV-antenn, kommer inte ihåg namnet trots att jag har en likadan. Väldigt bra. Övrigt håller jag med. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
bhemac 2 859 Postad 27 Maj , 2017 TV-antennen heter Nargus Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
bhemac 2 859 Postad 27 Maj , 2017 nr ser ut att ha ett typiskt bilradioantennfäste. Lite onödigt eftersom TV-antennen levererar bra signal till en bilradio. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
batelektriker 21 Postad 27 Maj , 2017 Hej! Den första med jordplans spröt är jag ganska säker på att det är en 450Mhz antenn. Den bredvid håller jag med om att det är TV-antenn som heter Nargus. Den tredje ser ut att vara gummipinne som jag tror är FM antenn. Mvh Kurt Vilen Stockholms Marine El www.båtelektriker.se Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Georg_Ohm 4 837 Postad 28 Maj , 2017 Tack för alla svar! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser