Gå till innehåll
lördag 11 januari 2025
iceman356

Marieholm Concorde

Rekommendera Poster

Hej. Jag är en helt ny ägare till en Marieholm Concorde -69 med en B20 och 100 drev i och är mycket intresserad av mer info och bilder på Concorde modellen. Har varigt ute och surfat runt lite på nätet men har inte hittat så mycket om den. Så sitter du inne med bilder och info så kan du väl skicka över det på min mail. Jag är mycket tacksam för alla svar. Mvh//Tomas (Sthlm) [RÖD]banken@chello.se[/RÖD]

post-9915-1394234392,5627_thumb.jpg

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Hej, Jag är också intresserad av bilder och annan information. Jag håller på och funderar på att köpa en, provkörde den i helgen vad helskön. Är det en bra båt?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Gäst Henrik

Det är en riktig toppen-båt. Men jag letar oxo mer info om båten. Bilder på original båtar och hur dom byggdes o.s.v Men har inte heller hittat något ännu.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

:tant Concord tillverkades mellan 1969 och 1978 bygd i 600 ex. Båten är konstruerad av Halvor Rosenbaum. Concord fins i tre olka versioner. Concord. Concord Ht -70-76 400 ex modifierat skrov. Concord 19 70-72 5.8 meter lång tävlingsbåt bygd på beställning. :-nojd MVH Anders

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Hej,

Är på jakt efter en relingslist. Ser att du har en som passar bra, var hittade du den?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

http://www.stromstadmarina.se

Prova länken vet att ägaren haft sammarbete med marieholms bruk.

Kan vara värt att prova då listen ser lite annorlunda ut, har inre sett någon liknande på någon mindre båt.

Kalle

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...