daniblixt 0 Postad 24 Maj , 2017 Hej Har en Penta 4,3 GXI som gnisslar väldigt mycket från drivremmen, Häller jag lite vatten på remmen så tystnar det. Då är det väl en dålig rem ? Har provat med remspray men det blir bara värre. Kunde inte bifoga film då den var för stor. Kan jag byta den själv? Vad att tänka på ? Har en video men Tacksam för svar Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gelis 679 Postad 24 Maj , 2017 Vad är det för rem, vanlig kilrem eller multiribrem? Är det en fjäderbelastad spännare eller gammal hederlig manuell? Om det är ribrem så kan det vara spännaren som är dålig. Om vi håller oss kvar på ribrem så har goodyear en rem som heter gator som helt klart tar bort trilskande remljud. Vet av egen erfarenhet fast på bil sidan, Cheva pickis med V6:a gnisslade satan inget hjälpte tills jag satt dit en gatorrem, knäppt tyst. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
daniblixt 0 Postad 24 Maj , 2017 Hej Tack för svar, men jag fattar inget kilrem eller multiribrem = grekiska, får googla lite Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Kajja 18 Postad 24 Maj , 2017 Idag har dom börjat med multiribrem som det inte finns sträckare till utan remmen är elastisk så det är mkt noga att man får exakt längd men än så länge förhoppningsvis enbart på bilsidan riktig dynga specialverktyg ett måste fast det går med lite kreativitet . Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Rollen 548 Postad 24 Maj , 2017 Hej Tack för svar, men jag fattar inget kilrem eller multiribrem = grekiska, får googla lite Kilrem är den smala typen av rem, från 9,5-12,5mm. Multiribrem är en plattrem ca 20mm bred, med längsgående spår på insidan. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
daniblixt 0 Postad 24 Maj , 2017 Då är det en Multiribrem. Är det dyrt att lämna in för att byta eller ska man försöka själv. Är det något viktigt att tänka på vid byte förutom längden? Bara att släppa remspännaren och byta? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Micke9000 16 Postad 24 Maj , 2017 Hade en gnisslande multirem på på min mercruiser. Bytte till en ny att gnisslet var borta. Bytet kan du göra själv. Ta bara en bild på hur remmen går innan du demonterar. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser