Gå till innehåll
onsdag 02 april 2025
rillez

flipper 580

Rekommendera Poster

hel har just köpt en 580 o undrar hur stor motor man kan ha på den sitter en yama 90hk men tycker det känns lire tamtrillez

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Hej Trevlig båt du köpt, om än lite udda :D Själv har jag haft/haft tillgång till 580 med 80 resp 120 hk. Betänk att det inte är något högfartsskrov. Själv tycker jag 20 kn är behaglig fart, sedan blir det njurbälte. Båten är inte heller så rysligt bärig i aktern, så tänk på att inte skaffa en för tung motor om du ska byta.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

tack för svaret det verkar vara ganska lagom med min 90 hk

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

oj jag glömde föresten att båten ska gå i ströms vattudal i norra jämtland

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Som sagt: Båten är trevlig om det inte är för mycket sjö. Tror nog att din 90 räcker gott. Tycker du den är lite slö: Kolla maxvarvet. Jag brukar välja en propeller så att varvtalet ligger c:a 2-300 varv ÖVER rek max när man är ensam. Då får man bra drag även när man är fler i båten och man måste ju inte ha gasen i botten hela tiden när man är själv.D

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

god kväll har kollat varvräknaren ock den stod på 5500 varv 2 personer i båten så jag tror nog att det skall fungera även med några till i båten nu ska jag ut o ta säsongens troligtvis sista snöskotertur

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

hel per d jag undrar om det var stor skillnad i toppfart mellan 120 o 80 hk samt om det var stor skillnad i soppaförbrukning o betende på båten häls rillez

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...