Georg_Ohm 4 832 Postad 19 Maj , 2017 Javisst! Vi hjälper dig gärna. Men bilden/bilderna försvann ut i cyberrymden, gör ett nytt försök! .. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
johanagren 0 Postad 19 Maj , 2017 (redigerade) Har följande delar monterade i min båt. (Se bilder) är det någon som känner igen dessa och kan säga om det är nytt eller gammalt och om man skulle kunna få tag på en passande skärm till detta system. Redigerad 19 Maj , 2017 av johanagren Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
johanagren 0 Postad 19 Maj , 2017 Nu finns bilderna med //J Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
aggplanta 0 Postad 20 Maj , 2017 Kan inget om ekolodet i fråga men efter att ha gjort lite bildsökning så verkar det bla. ingå i en enhet som heter "FLS Platinum Video Interface". http://www.echopilot.com/products/echopilot-platinum-engine/ mvh, Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Georg_Ohm 4 832 Postad 20 Maj , 2017 Ja så där ja! Det man ser på bilderna är ju dels själva givaren och en "black box", troligtvIs omvandlas en analog signal till digital i denna. Du har förstås varit inne på www.echopilot.com och kollat och jämfört. På din fråga förefaller det som om du saknar själva displayen. Fråga båtens förre ägare om hen har kvar displayen. Annars kanske det fortfarande finns att köpa från leverantören, jag har aldrig sett detta fabrikat här hemma så det känns litet udda. Men firman har ju framåtseende ekolod, sonar, så det kanske är givaren och svarta lådan till en sådan du har..? Om du inte får tag i originalgrejerna får du kanske köpa ett nytt ekolod med givare från någon av firmorna som finns representerade här hemma. .. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Georg_Ohm 4 832 Postad 20 Maj , 2017 Kan inget om ekolodet i fråga men efter att ha gjort lite bildsökning så verkar det bla. ingå i en enhet som heter "FLS Platinum Video Interface". http://www.echopilot.com/products/echopilot-platinum-engine/ mvh, Fina grejer! Återigen, pumpa förre ägaren och fråga vad han gjort av huvudinstrumentet/displayen! Ett himla oskick att inte skicka med sådan utrustning kan jag tycka. ... Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
snilsson 22 Postad 20 Maj , 2017 Har följande delar monterade i min båt. (Se bilder) är det någon som känner igen dessa och kan säga om det är nytt eller gammalt och om man skulle kunna få tag på en passande skärm till detta system.Det är blackbox utförande ansluts till valfri skärm eller plotter Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
johanagren 0 Postad 21 Maj , 2017 Kan inget om ekolodet i fråga men efter att ha gjort lite bildsökning så verkar det bla. ingå i en enhet som heter "FLS Platinum Video Interface". http://www.echopilot.com/products/echopilot-platinum-engine/ mvh, Fina grejer! Återigen, pumpa förre ägaren och fråga vad han gjort av huvudinstrumentet/displayen! Ett himla oskick att inte skicka med sådan utrustning kan jag tycka. ... Förra ägaren har dessvärre gått bort så det finns ingen information att få. //J Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Tomas99 64 Postad 21 Maj , 2017 Kontakta tillverkaren. Skickar du med ett foto så får du säkert veta modellbeteckning och kan ladda hem en komplett beskrivning: http://www.echopilot.com/contact-us -- T Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
johanagren 0 Postad 21 Maj , 2017 Har kontaktat tillverkaren dock inget svar ännu. Ecopilots representant i Sverige verkar vara ett företag som heter frigus, dom håller en låg profil, ingen webbsida men jag har mailat. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
bhemac 2 859 Postad 21 Maj , 2017 Enligt broschyren kan den anslutas med komposit eller S-video, dvs till en tv. Vissa plotters har en kameraingång dvs komposit, funkar att koppla till den. Annars fungerar ju tex en liten 9" tv. Echopilots framåtseende ekolod är mycket bra och ganska dyra. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser