Gå till innehåll
onsdag 18 december 2024
johanagren

Början till ett ekolod?

Rekommendera Poster

Javisst!

Vi hjälper dig gärna.

Men bilden/bilderna försvann ut i cyberrymden, gör ett nytt försök!

..

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Postad (redigerade)

Har följande delar monterade i min båt. (Se bilder) är det någon som känner igen dessa och kan säga om det är nytt eller gammalt och om man skulle kunna få tag på en passande skärm till detta system.

post-106995-0-48718600-1495216635_thumb.jpg

post-106995-0-95109300-1495217164_thumb.jpg

Redigerad av johanagren

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Ja så där ja!

Det man ser på bilderna är ju dels själva givaren och en "black box", troligtvIs omvandlas en analog signal till digital i denna.

Du har förstås varit inne på www.echopilot.com och kollat och jämfört. På din fråga förefaller det som om du saknar själva displayen.

Fråga båtens förre ägare om hen har kvar displayen.

Annars kanske det fortfarande finns att köpa från leverantören, jag har aldrig sett detta fabrikat här hemma så det känns litet udda. Men firman har ju framåtseende ekolod, sonar, så det kanske är givaren och svarta lådan till en sådan du har..?

Om du inte får tag i originalgrejerna får du kanske köpa ett nytt ekolod med givare från någon av firmorna som finns representerade här hemma.

..

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Kan inget om ekolodet i fråga men efter att ha gjort lite bildsökning så verkar det bla. ingå i en enhet som heter "FLS Platinum Video Interface". http://www.echopilot.com/products/echopilot-platinum-engine/

mvh,

Fina grejer!

Återigen, pumpa förre ägaren och fråga vad han gjort av huvudinstrumentet/displayen!

Ett himla oskick att inte skicka med sådan utrustning kan jag tycka.

...

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Har följande delar monterade i min båt. (Se bilder) är det någon som känner igen dessa och kan säga om det är nytt eller gammalt och om man skulle kunna få tag på en passande skärm till detta system.

Det är blackbox utförande ansluts till valfri skärm eller plotter

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Kan inget om ekolodet i fråga men efter att ha gjort lite bildsökning så verkar det bla. ingå i en enhet som heter "FLS Platinum Video Interface". http://www.echopilot.com/products/echopilot-platinum-engine/

mvh,

Fina grejer!

Återigen, pumpa förre ägaren och fråga vad han gjort av huvudinstrumentet/displayen!

Ett himla oskick att inte skicka med sådan utrustning kan jag tycka.

...

Förra ägaren har dessvärre gått bort så det finns ingen information att få.

//J

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Har kontaktat tillverkaren dock inget svar ännu. Ecopilots representant i Sverige verkar vara ett företag som heter frigus, dom håller en låg profil, ingen webbsida men jag har mailat.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Enligt broschyren kan den anslutas med komposit eller S-video, dvs till en tv. Vissa plotters har en kameraingång dvs komposit, funkar att koppla till den.

Annars fungerar ju tex en liten 9" tv. 

Echopilots framåtseende ekolod är mycket bra och ganska dyra.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...