rejas 238 Postad 19 Maj , 2017 (redigerade) Hejsan! I en av våra båtar som vi skall sälja sitter en Wallas 1800 Sail som jag köpte ny och monterade 2011. Den har alltid gått som en klocka. I går var jag ute och meckade i båten och när det började bli lite rått startade jag värmaren. Både för att bli varm och för att testa den. Jag har provstartat den tidigare i vår. Varmt och gott blev det. Mmmm, doften nimmer om sommar. Frid och fröjd. När jag lämnar båten stänger jag av värmaren. Då båten har el kopplat så lät jag strömmen vara på och gick in. Jag väntade alltså inte tills värmaren stannat. I morse tittar jag ut i båten igen. Hmm, vad surrar? Jo värmaren. Båda spakarna är i mittenläge, värmaren är kall men röda lampan lyser och fläkten går. Alltså den lampa som typ alla trådar om Wallas handlar om att få att lysa, slocknar inte. Jag resonerar som att det antingen är någon termostat som hängt sig eller elektroniken i manöverpanelen eller i värmaren. Stänger jag av strömmen och sätter på den igen så tänds lampan direkt och fläkten startar. Vad tror expertisen? Var börjar jag? Redigerad 19 Maj , 2017 av rejas Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Torsosvensson 0 Postad 20 April , 2020 Hej! Har ett liknande problem med min Wallas 1800 Sail. Eftesom detta var några år sendan nu så tänkte jag kolla om du kom på vad felet var? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
rejas 238 Postad 20 April , 2020 Detta fel visade sig bara denna enda gång. Rätt som det var slocknade den. Vet inte vad jag gjorde. Försökte sedan att få det att hända igen, men det har det inte gjort sedan dess. Peppar, peppar ... Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
LonelyBird 154 Postad 22 April , 2020 Wallas har fnatt på att utnyttja en av de genom tiderna osäkraste sensorerna som existerar dvs bimetall sensorer. Det ligger en bimatall sensor (eller även kallad temperatur swich) tryckt mot brännkammaren. Den har blivit trött och bryter inte... Se reservdelen här Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser