Gå till innehåll
lördag 09 november 2024
earendel

Fylla olja i 270 drev

Rekommendera Poster

Hej

Har någon nån bra tips hur man lättast topup oljan i en 270 drev genom mätsticka hålet??

Alan

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Är det mindre mängd? Då kan du med hjälp av den största läkemedelsspruta toppa.

Topup=Toppa?

Topup=Ta ur?

Ligger den i sjön?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Att fylla genom det hålet tar tid.

Mitt tips är att du skaffar en plasttratt vars pip är smal nog att kunna skruvas fast i oljestickans gängor. Då kan du slå i en liten skvätt och vänta medans det sakta rinner ner (och små bubblor tar sig upp). Kan du värma oljan i vattenbad till ganska hög temp, säg 70-80 grader men utan att plasttratten kroknar, går det snabbare.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Hej

Har någon nån bra tips hur man lättast topup oljan i en 270 drev genom mätsticka hålet??

Alan

Det sitter ingen stor påfyllningsplugg bakom kåpan till växelreglagen? Sitter rätt långt upp, insex av grövre dimension.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Att fylla genom det hålet tar tid.

Mitt tips är att du skaffar en plasttratt vars pip är smal nog att kunna skruvas fast i oljestickans gängor. Då kan du slå i en liten skvätt och vänta medans det sakta rinner ner (och små bubblor tar sig upp). Kan du värma oljan i vattenbad till ganska hög temp, säg 70-80 grader men utan att plasttratten kroknar, går det snabbare.

Hej

Det är så jag gör nu. Problemet är att jag ha en badbrygga som gör att utrymmet är begränsad att kommer in med en tratt och oljeflaskan. Får nog skaffa nån slags slang.

Alan

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

En av skruvarna till locket på drevet,ser lite annorlunda ut än de andra tre. Den skruven är en luftskruv. Om man lossar den rinner oljan ner lättare. Den har en O-ring som man måste se till att den tätar när man drar den.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...