earendel 4 Postad 18 Maj , 2017 Hej Har någon nån bra tips hur man lättast topup oljan i en 270 drev genom mätsticka hålet?? Alan Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
baufi 20 Postad 18 Maj , 2017 Är det mindre mängd? Då kan du med hjälp av den största läkemedelsspruta toppa. Topup=Toppa? Topup=Ta ur? Ligger den i sjön? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
firefish 245 Postad 18 Maj , 2017 Att fylla genom det hålet tar tid. Mitt tips är att du skaffar en plasttratt vars pip är smal nog att kunna skruvas fast i oljestickans gängor. Då kan du slå i en liten skvätt och vänta medans det sakta rinner ner (och små bubblor tar sig upp). Kan du värma oljan i vattenbad till ganska hög temp, säg 70-80 grader men utan att plasttratten kroknar, går det snabbare. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Olten 33 Postad 18 Maj , 2017 Hej Har någon nån bra tips hur man lättast topup oljan i en 270 drev genom mätsticka hålet?? Alan Det sitter ingen stor påfyllningsplugg bakom kåpan till växelreglagen? Sitter rätt långt upp, insex av grövre dimension. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
earendel 4 Postad 19 Maj , 2017 Att fylla genom det hålet tar tid. Mitt tips är att du skaffar en plasttratt vars pip är smal nog att kunna skruvas fast i oljestickans gängor. Då kan du slå i en liten skvätt och vänta medans det sakta rinner ner (och små bubblor tar sig upp). Kan du värma oljan i vattenbad till ganska hög temp, säg 70-80 grader men utan att plasttratten kroknar, går det snabbare. Hej Det är så jag gör nu. Problemet är att jag ha en badbrygga som gör att utrymmet är begränsad att kommer in med en tratt och oljeflaskan. Får nog skaffa nån slags slang. Alan Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Rollen 538 Postad 20 Maj , 2017 En av skruvarna till locket på drevet,ser lite annorlunda ut än de andra tre. Den skruven är en luftskruv. Om man lossar den rinner oljan ner lättare. Den har en O-ring som man måste se till att den tätar när man drar den. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser