Krabbsaltarn 1 Postad 17 Maj , 2017 Någon som vet vad denna anslutningen är till för? Mercruiser 5,7 EFI Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
philipkarlberg 1 Postad 17 Maj , 2017 Det är troligen för att tömma ut sjövattnet som kyler limpan. Så är det på min Penta i alla fall. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Rob75stal 7 Postad 17 Maj , 2017 Tömning brukar sitta under limpan?! Kan ev vara uttag för värma VV. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Ginger 41 Postad 21 Maj , 2017 Nej tömningen sitter under respektive limpa. ser ut som en kran i plast eller mässing. Det här är främre delen ovanpå styrbords avgaslimpa och det är en ventilation mellan insugen och avgaslimpan. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Krabbsaltarn 1 Postad 27 Maj , 2017 Nej tömningen sitter under respektive limpa. ser ut som en kran i plast eller mässing. Det här är främre delen ovanpå styrbords avgaslimpa och det är en ventilation mellan insugen och avgaslimpan. Tack det ser ut som något sådant, har försökt att hitta denna anslutningen, men dom jag pratat med säger att det inte är någon orginallösning, så jag har svårt att hitta denna kopplingen. Skall prova med en VVS butik. Tips mottages tacksamt! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Ginger 41 Postad 27 Maj , 2017 Hej, Jodå den är original och finns att få tag i som reservdel. Jag drog sönder min när jag bytte limpor och beställde en ny på Mercurydelar.se. Ligger i Grundsund men finns som webbutik. Delen har Artikelnummer: 805563 och kostar 125:- Om du är osäker så kan du skicka bilden till dom och fråga, de vet direkt vad det är för del... Så gjorde jag nämligen... Lycka till Krabbsaltarn! Ginger Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Rob75stal 7 Postad 28 Maj , 2017 Vad är fördelen att ha ventilationen inkopplad? Mina är och alltid pluggade enl Ts bild. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Krabbsaltarn 1 Postad 28 Maj , 2017 Hej, Jodå den är original och finns att få tag i som reservdel. Jag drog sönder min när jag bytte limpor och beställde en ny på Mercurydelar.se. Ligger i Grundsund men finns som webbutik. Delen har Artikelnummer: 805563 och kostar 125:- Om du är osäker så kan du skicka bilden till dom och fråga, de vet direkt vad det är för del... Så gjorde jag nämligen... Lycka till Krabbsaltarn! Tack så mycket Ginger! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Ginger 41 Postad 28 Maj , 2017 Vad är fördelen att ha ventilationen inkopplad? Mina är och alltid pluggade enl Ts bild. Beror på vilken version och årsmodell du har på motorn, de utvecklas ju och förbättras hela tiden och är dina pluggade skall det vara så på din motor. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Rob75stal 7 Postad 28 Maj , 2017 Merc 7.4L mpi -98 samt VP 8.1L -03. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser