Nim26 170 Postad 16 Maj , 2017 Hej Har nu renoverat midcabin i vår Nimbus 26 från 73 och efterlyser var man hittar den svarta T-listen som förmodligen sitter på över 1000st av dessa båtar + några tusen till 70-80 tals båtar! Platslisten som är svart sitter i spåren på alla trädetaljer på kortsidorna för att dölja det fula spåret i träskivorna. Har kollat hos samtliga båttillbehör i Göteborg, Nada! Hornbach som säljer träskivor Nada! Någon som vet?? Måste ju finnas! Eller? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Peter_K 4 238 Postad 16 Maj , 2017 Jag säger Kuntze utan att veta hur listen ser ut. (En bild underlättar en del för alla som inte har en Nimbus 26 från 1973) Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Nim26 170 Postad 16 Maj , 2017 Det kan jag förstå, har ingen bild just nu, Men det är nog väldigt många båtar med träinredning från 70-80tal som har dessa skivor som sitsar och sidopaneler med ett fräst spår i som täcks med denna lilla svarta T-list. Den delen som går in i spåret har två räfflor som hullingar för att den skall fastna och sen är då själva hatten blanksvart och täcker kortändan av trät, kanske 10mm bred! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Peter_K 4 238 Postad 16 Maj , 2017 Typ den här, som finns på Kuntze..?http://www.kuntze.se/produkter/plastlister/kantlist-med-sparfjader-144 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Nim26 170 Postad 16 Maj , 2017 Jepp den är det:) Jag har precis fått den mailad till mig av Kuntze, 12mm är den minsta och finns i vit,svart,grå Bifogar svaret jag fick. Minsta ordervärde 500 kr gäller endast fakturakunder. Som privatkund påverkas du inte av det och kan beställa för valfritt belopp. Då tillämpar vi förskottsbetalning Maila din beställning till mig innehållande Namn Leverans adress Telefonnummer Artikelnummer Antal Vi registrerar därefter ordern och meddelar totalkostnaden Betala sedan in beloppet inkl moms på vårt Bankgiro 164-5688 Eller Swish nummer 1232670297 Så skickar vi när betalningen kommit in. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser