Dobido79 0 Postad 14 Maj , 2017 (redigerade) Hej! Nu var det dags att lägga i båten men ja fick se en spricka i växelhuset som verkar ha blivit under vintern. Jag har själv inte kört på någonting med motorn, men när ja köpte den såg det ut som dom hade försökt laga ett litet märke men inte alls så som det ser ut nu. Min undran är om det bara är skroten som gäller eller kan ja försöka laga det med något "typ kemisk metall"? Hoppas någon kan tipsa om något då jag hemskt gärna vill komma ut på sjön i sommar. Redigerad 14 Maj , 2017 av Dobido79 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
MLind 6 Postad 18 Maj , 2017 Ser ut som en frostsprängning pga vatten i växelhuset. Det finns firmor som är duktiga på att svetsa, men det beror förstås på hur det ser ut invändigt. Om det stod vatten i huset innan vintern har du ju sannolikt haft en läcka (packboxar/propelleraxel/vattenpump), så efter lagning måste huset provtryckas. Jag vet inte vad en lagning + ompackning kan gå på, men det kanske lönar sig att titta efter ett begagnat hus istället. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
gusvo085 111 Postad 18 Maj , 2017 Kolla med propellerrenoverare, de brukar kunna fixa sådant. Billigare än du tror... Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser