Gå till innehåll
torsdag 23 januari 2025
Gäst Chrille

Ta bort färg på plexiglas

Rekommendera Poster

Gäst Chrille

Hej hag har lyckats få färg på min ruta på båten och den är gjord i plexiglas. Vet ngn hur man får bort det utan att repa hela rutan

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Vanlig målarfärg som jag målat innuti båten, hm blev anonym första inlogget.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Gäst laxoring

Hej ta ett rakblad och tryck så du lutar den mot dig och tryck jämt. det funkar jätte bra på vanligt glas ialla fall. är det ett rakbland som är vass på bägge sidor så ta lite eltejp på ena sidan man skär sig lätt :-nojd

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Låter fint, men plexin blir väl inte missfärgad av lacknaftan? Vitt som vissa plaster reagerar på starka medel

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Gäst laxoring

Hej igen vad är vanlig målarfärg för något en-komponens eller två-komponens bägge är väll vanlig målar färg.är det två-komponens så funkar ju inte lacknafta men jag förmodar att det är en en-kompoanens färg. :-? :-?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Är det någon som provat med lacknafta på plexiglas? Min erfarenhet från andra områden är att glaset missfärgas och vitnar, men båt rutorna kanske har en annan sammansättning?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Plexiglas... Det finns i flera varianter med olika egenskaper och tålighet mot kemiska preparat.. Så jag tror mer på att försöka försiktigt med ett rakblad. Håll bladet så plant med skivan som möjligt, akta så att bladet inte skär i glaset. när färgen har släppt i kanten så försök ta den med fingrarna..

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...