retep29 0 Postad 9 Maj , 2017 Varför är det tre skiljeväggar i gaveln på värmeväxlaren? Det blir ju tre "kammare" men det finns bara två slangar kopplade till gaveln. Är en del av växlaren då inaktiv? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
sanktanna 255 Postad 9 Maj , 2017 Hej. Vattnet går först framåt i en fjärdedel och går tillbaka i hälften av den halva du ser, vänder och går framåt igen i den andra halvan för att sedan gå bakåt i den sista fjärdedelen. Ingemar Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
retep29 0 Postad 9 Maj , 2017 Aha, såklart - nu förstår jag. Tack för svaret. Ser mellanväggarna ut att sitta på rätt plats? Jag har misstankar att kylningen är lite dålig, då tempen ökar lite för mycket när jag ligger 200 rpm under topp. Normalt ligger jag 400 under och då räcker kylningen, men den borde klara fulla varv. Har rengjort tuberna förra vintern och har nu blivit osäker om jag satt mellanväggarna rätt. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser