Gå till innehåll
fredag 22 november 2024
norton

Bleka relingslister

Rekommendera Poster

Hej! Har ett problem med relingslisten gummilisten runt båten. Har blivit bleka och grå/vita (ser ut som om det ligger vax kvar) blekt av solen med åren är Svart från början. Någon som vet hur man får dom svarta igen, ska det målas med gummifärg eller finns det någon annan ide. Mvh Tony

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Hej! Har själv använt Turtel Black Chrome, som finns på Bensinstationer, till gummilisten på min tidigare ägda Maxi 77 med bra resultat, Dena produkten är till för att återställa ursprunglig färg och lyster på stötfångare och däck på bilar men fungerar bra även på båtar. MVH Lazy_Jack

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

På förra bilen hade jag svarta olackerade lister som vaxet alltid envisades med att fastna på och bli grå-vitt. Använde Hagmans Bumber-Shine black, (tror jag det heter) för att få dem svarta igen. Testade det i helgen på den matta, lite solblekta ratten i båten och den blev som ny igen! Ska hem och testa det på relingslisten med...

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Turtle Black har jag med, jag brukade använda den för att få lite lyster i däcken på moppen och tänkte använda den på instrumentbrädan i båten och på ratten nu när det börjar bli dags att rusta för sommaren!

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jag använder alltid Bumper shine. Kanonbra men se upp. Det färgar lätt av sig.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Prova å värm den me varm luft pistol så att ny olja tränger fram igen.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Smorsla instrumentbrädan är inte att rekomendera, en nypolerad bräda är snyggt, men när solen ligger på (vilket den oftast gör när man är ute på sjön) så bländas man även av instrumentbrädan. Provade i bilen en gång, aldrig mer. Polera ratten, nä, den blir halkig och dan. Jag vill kunna ha ett fast grepp om ratten.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Hej Jag hade fula lister på min gamla maxim och köpte parafinolja=bra resultat./johan

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Plast läder på ratten så det e inga problem, instrument bräda sitter inte direkt i läge så den inte kan blända mig!

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jeg har brukt ColorBond for oppfarging av Gummilister, skai puter, tepper og plastdetaljer i båten min. Er veldig fornøyd med dette produktet da fargestoffet trenger seg inn i materialet og permanent endrer fargen. Det er både UV-stabilt og fargefast (farger ikke av i etterkant) Mer informasjon: [LINK]www.bryndana.com[/LINK] Send mail til bew@asker.online.no for mer informasjon om priser og tilgjengelighet i norden

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...