Gå till innehåll
torsdag 17 april 2025
fredriklindell

Då har man blivit konservativ

Rekommendera Poster

Postad (redigerade)

Skillnaden mellan en liberal och en konservativ är att den senare har blivit rånad.

Båten har precis lagts i och väntade på mastning. I natt har jag sponsrat båtlivet i öststaterna med en sprillans B&G Zeus2 12-tummare. Och återförsäljaren får merförsäljning så BNP ökar också. Win-win.

Med en rikspolischef som vurmar för hur förövaren mår och vilken bakgrund denne har, är jag tveksam till att problemet hanteras (och löses). Med en f d statsminister som relativiserar denna typ av erfarenheter med att julgranen i alla fall inte har brunnit, är jag tveksam till att åklagare och rättsväsende ens skulle ta i frågan med tång.

Det enda intresse från rättsvårdande instanser som hypotetiskt skulle uppstå vore om jag hade fått tag på vederbörande först.

Suck för självrisk, arbete, försenad säsong, följdproblem och för ett uppsagt samhällskontrakt.

Redigerad av fredriklindell

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Tråkigt, så jäkla tråkigt!

Hoppas de inte förstörde och skitade ner också.

De bästa (och enda) du kan göra är ju att borsta av dig och glömma fort som fan.

/ Jocke

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Nu ska du inte vara bitter, tänk på hur de stackars förövarna mår ;)

Men visst är det fördjävligt.

Jag har larm och tror att det hjälper i en hamn med 900 båtar och ibland flera hundra husbilar. Våra båtar som ligger vid bryggor precis framför husbilarna har i alla fall klarat sig, peppar, peppar.

När de snodde en cykel för mig en gång så var jag inne på att ha en hagelpatron i ramen under sadeln. Det kanske inte stoppar stölden men tanken på att förövaren får sitta och pinka resten av livet är ganska bra.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Hursom är det bra att ni fick fast förövarna, vilket jag förutsätter då du är så säker på att de var öststatare.

• Gilla 3

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Hursom är det bra att ni fick fast förövarna, vilket jag förutsätter då du är så säker på att de var öststatare.

Jag går på förutfattade meningar till motsatsen är bevisad. Det är den förklaring som kräver minst antal antaganden.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jag går på förutfattade meningar till motsatsen är bevisad. Det är den förklaring som kräver minst antal antaganden.

Du lär väl ha träffat dem om du blivit rånad? Annars är du ju "bara" bestulen. Ordbajseri kanske, men en stor skillnad i vad orden betyder, om inte annat i straffskalan.

Är du bara bestulen och haft skärmen monterad på en bygel, redo att haka av, gränsar det ju nästan till att du själv begått försäkringsbedrägeri, säkert ett tyngre brott än stölden. Det är ju tillfället som gör tjuven, sägs det.

Men jag fömodar att den varit monterad på något annat sätt?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Du lär väl ha träffat dem om du blivit rånad? Annars är du ju "bara" bestulen. Ordbajseri kanske, men en stor skillnad i vad orden betyder, om inte annat i straffskalan.

Är du bara bestulen och haft skärmen monterad på en bygel, redo att haka av, gränsar det ju nästan till att du själv begått försäkringsbedrägeri, säkert ett tyngre brott än stölden. Det är ju tillfället som gör tjuven, sägs det.

Men jag fömodar att den varit monterad på något annat sätt?

Fast monterad från leveransvarv. Och därmed mer förstörd båt.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Ajfan, beklagar. Förstörd båt är en grov kränkning, förstår att du blev konservativ över en natt nu ;) på dem bara!

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

hade ditt namn varit Bernadotte då hade tjuvarna redan

suttit bakom lås o bom,men en vanlig svensk kostar myndigheterna inte på någraresurser att hjälpa till ,bara att anlita sin försäkring med hög självrisk att betala,så ser det ut idag,tyvärr.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...