Gå till innehåll
torsdag 02 januari 2025
rejas

Vad är detta?

Rekommendera Poster

Vid min instrumentpanel sitter denna lilla sak. Vad kan det vara?

20170505_103235.jpg

Den är inte inkopplad utan det hänger en lös sladd från den. Min tanke är att det är en del av ett gammalt larm. En tanke är att använda den som larmatrapp. Men vilken spänning kan den vilja ha? Vad kan knappen ha för funktion, det går bara två sladdar till den?

20170505_103250-576x1024.jpg

Ett alternativ är att ta bort den och sätta ett usb-ladduttag där istället. Men jag är nyfiken på vad det kan vara. Någon som känner igen den?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Tack för den klockrena hjälpen Smatte!

Blev dock ett eluttag där istället. Inte det optimala stället men eftersom det redan fanns ett hål där så ....

20170505_201751.jpg

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Förmodligen satt den där redan från leverans. Det sitter en snarlik på min båt på samma ställe från Nautilock. Blinkar rött tills jag trycker in en knapp på en fjärr då den istället lyser rött tills en signal hörs och motorn går att starta. Sitter även en tryckknapp under instrumentpanelen för att manuellt koppla ifrån stöldskyddet ifall fjärren inte fungerar

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Förmodligen satt den där redan från leverans. Det sitter en snarlik på min båt på samma ställe från Nautilock. Blinkar rött tills jag trycker in en knapp på en fjärr då den istället lyser rött tills en signal hörs och motorn går att starta. Sitter även en tryckknapp under instrumentpanelen för att manuellt koppla ifrån stöldskyddet ifall fjärren inte fungerar

Åh ok. Inga av de andra delarna finns i min båt. Antingen köptes de aldrig eller så har de tagits bort. Nu blev det ett eluttag där.

Funderar på ett gaslarm som komplement.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Underkant instrumentpanel menade jag inte under

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...