rejas 238 Postad 5 Maj , 2017 Vid min instrumentpanel sitter denna lilla sak. Vad kan det vara? Den är inte inkopplad utan det hänger en lös sladd från den. Min tanke är att det är en del av ett gammalt larm. En tanke är att använda den som larmatrapp. Men vilken spänning kan den vilja ha? Vad kan knappen ha för funktion, det går bara två sladdar till den? Ett alternativ är att ta bort den och sätta ett usb-ladduttag där istället. Men jag är nyfiken på vad det kan vara. Någon som känner igen den? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Smatte 1 Postad 5 Maj , 2017 BoatGard PINkodspanel för BG300/600/830/850? http://www.skyddet.nu/produkt.php?id=5111&meny_id=37 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
rejas 238 Postad 5 Maj , 2017 Tack för den klockrena hjälpen Smatte! Blev dock ett eluttag där istället. Inte det optimala stället men eftersom det redan fanns ett hål där så .... Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
666D3 64 Postad 6 Maj , 2017 Förmodligen satt den där redan från leverans. Det sitter en snarlik på min båt på samma ställe från Nautilock. Blinkar rött tills jag trycker in en knapp på en fjärr då den istället lyser rött tills en signal hörs och motorn går att starta. Sitter även en tryckknapp under instrumentpanelen för att manuellt koppla ifrån stöldskyddet ifall fjärren inte fungerar Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
rejas 238 Postad 6 Maj , 2017 Förmodligen satt den där redan från leverans. Det sitter en snarlik på min båt på samma ställe från Nautilock. Blinkar rött tills jag trycker in en knapp på en fjärr då den istället lyser rött tills en signal hörs och motorn går att starta. Sitter även en tryckknapp under instrumentpanelen för att manuellt koppla ifrån stöldskyddet ifall fjärren inte fungerar Åh ok. Inga av de andra delarna finns i min båt. Antingen köptes de aldrig eller så har de tagits bort. Nu blev det ett eluttag där. Funderar på ett gaslarm som komplement. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
666D3 64 Postad 6 Maj , 2017 Underkant instrumentpanel menade jag inte under Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser