kalle51 0 Postad 4 Maj , 2017 Har snickrat en ny toadörr. Nu har den slagit sig ca:a 5mm. Om jag gör en ny dörr hur undviker jag att den också slår sig? Har det betydelse hur jag väljer att såga ur plywoodskivan? Kalle Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Pentax 724 Postad 5 Maj , 2017 Har du limmat lister eller dylikt på en sida? Man måste behandla båda sidor lika. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
bhemac 2 859 Postad 5 Maj , 2017 Vänta lite, ibland jämnar det ut sig. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Peter_K 4 256 Postad 5 Maj , 2017 2017-05-05 vid 07:21 skrev Pentax: Har du limmat lister eller dylikt på en sida? Man måste behandla båda sidor lika. Exakt - lacka/olja båda sidorna lika. Olika temperatur/fuktighet i utrymmen gör att skivor slår sig också. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
kalle51 0 Postad 6 Maj , 2017 2017-05-05 vid 08:33 skrev Peter_K: 2017-05-05 vid 07:21 skrev Pentax: Har du limmat lister eller dylikt på en sida? Man måste behandla båda sidor lika. Exakt - lacka/olja båda sidorna lika. Olika temperatur/fuktighet i utrymmen gör att skivor slår sig också. Inga limmade lister. Samma ytbehandling på båda sidorna 7 lager lack inkl. 2 lager utspädd lack. Får väl vänta och se om dörren rätar ut sig. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser