666D3 64 Postad 1 Maj , 2017 Jag tänkte det skulle vara skoj med en tråd med bilder från livet på sjön. Jag börjar med en bild utan vind. Fler med bilder från i år? 3 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst Postad 1 Maj , 2017 Kul intiativ. Min bild är från första turen i år den 14 januari. Mot Öresundsbron. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
bhemac 2 859 Postad 1 Maj , 2017 Svårt att komma ut. 5-jan-2017 21:53 1 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
666D3 64 Postad 14 Maj , 2017 Det har varit kyligt ett tag och det var fortfarande kalla vindar igår. När man kom i lä var det däremot riktigt skönt så att man kunde sitta i t-skirt och dricka kaffe Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Salty 26 Postad 14 Maj , 2017 (redigerade) Gav oss ut på lite geocatching med en kompis idag. Vi hittade ett fantastiskt trevligt ställe som jag tidigare inte tänkt på, och vi två som aldrig letat efter catcher tidigare hade en grymt trevlig eftermiddag med behaglig värme. Ingen sol, men ändå ett bra väder och helt fantastiskt tid att vara ute på havet. Längtar tills nästa helg..... Redigerad 14 Maj , 2017 av Salty Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
666D3 64 Postad 21 Maj , 2017 I morse gick vi över Biskopsfjärden. Nu ligger vi och ser Almagrundets fyr Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
666D3 64 Postad 23 Maj , 2017 På våren och hösten är sikten i vattnet så mycket bättre än på sommaren. Djupet här är ca 3 m 3 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
rejas 238 Postad 23 Maj , 2017 Vi har varit ute på första turen med vår nya lilla båt. Maxfart 42,4 knop enligt Marinwiki får anses helt ok med proppfull tank och 5 pers ombord. Skärgården krymper helt klart med motorbåt. http://marinwiki.se/user.php?id=1&action=log&date=2017-05-21 1 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
rejas 238 Postad 23 Maj , 2017 På våren och hösten är sikten i vattnet så mycket bättre än på sommaren. Djupet här är ca 3 m Wow, riktigt coolt. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
SeaMaster560wa 24 Postad 24 Maj , 2017 (redigerade) Strax efter 19,30 den 19/5 vid stora flatskär. Solnedgång 20170506 Redigerad 24 Maj , 2017 av SeaMaster560wa 1 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
ArneRadar 667 Postad 24 Maj , 2017 På väg hem i den sena vårkvällen från en skärgårdskrog tisdag 2017-05-23. 1 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
666D3 64 Postad 24 Maj , 2017 Längst ut i Sthlms skärgård vid ett stilla hav vilket är ovanligt Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
666D3 64 Postad 25 Maj , 2017 Jag tjatar vidare med en bild från förra helgen. Jag gissar att det är en havsörn som jagas. Det är inte ovanligt. Den är ensam och sjöfåglarna har ett övertag i antal Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
rejas 238 Postad 25 Maj , 2017 Norrtälje Segelsällskaps klubbholme Flaten igår kväll vid 20:30. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
rejas 238 Postad 25 Maj , 2017 Gisslingö idag vid lunch. 1 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
666D3 64 Postad 27 Maj , 2017 Sikten i vattnet har på en vecka blivit betydligt sämre men så är det mycket pollen i vattnet. Igår saktade vi ner mellan Gålö och fyren med samma namn. Plötsligt dök det upp en säl med en fisk i munnen. Den åt upp och dök. Efter en kort stund dök en säl upp med fisk i munnen. Kanske samma säl. Jag förstår att de som fiskar är bekymrade. 1 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
ArneRadar 667 Postad 27 Maj , 2017 Lustigt att du siktar säl just vid Gålö. På Gålö låg under 40-talet en topphemlig sälstation där försvaret tränade säl till att hitta torpeder och ubåtar med blandad framgång. Stationen skall nu rustas och bli besöksmål. 1 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
666D3 64 Postad 27 Maj , 2017 Lustigt att du siktar säl just vid Gålö. På Gålö låg under 40-talet en topphemlig sälstation där försvaret tränade säl till att hitta torpeder och ubåtar med blandad framgång. Stationen skall nu rustas och bli besöksmål. Jag tänkte samma sak. Basen på Gålö var fortfarande i drift när jag gjorde lumpen fast då höll de på med annat. Jag låg själv på en ö i närheten. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Alicia1 44 Postad 28 Maj , 2017 Dom kanske är där och släktforskar... //B Fina bilder f.ö Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Ginger 41 Postad 5 Juni , 2017 Vilka fina bilder! Jag jobbar utomlands och kommer inte hem förrän kring 15 juni och då skall båten i sjön! Tänk vad fin våren ändå är i Sverige! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst Postad 5 Juni , 2017 Morgonsol i Badankan. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst Postad 5 Juni , 2017 Linus har nattvakten på väg till Christiansø. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Georg_Ohm 4 832 Postad 5 Juni , 2017 Lustigt att du siktar säl just vid Gålö. På Gålö låg under 40-talet en topphemlig sälstation där försvaret tränade säl till att hitta torpeder och ubåtar med blandad framgång. Stationen skall nu rustas och bli besöksmål. Är sälar välkomna som besökare? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Ginger 41 Postad 5 Juni , 2017 Lustigt att du siktar säl just vid Gålö. På Gålö låg under 40-talet en topphemlig sälstation där försvaret tränade säl till att hitta torpeder och ubåtar med blandad framgång. Stationen skall nu rustas och bli besöksmål. Är sälar välkomna som besökare? Är nog väldigt sälsynta... Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
hbengtsson 174 Postad 5 Juni , 2017 Maj 2017 bjöd på högsommar. Här på väg hem från en helg på Grinda. 28 grader varmt. Det räcker med några sådana här dagar och man glömmer direkt allt slit (och alla pengar) man lägger på båten Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
ArneRadar 667 Postad 7 Juni , 2017 Lustigt att du siktar säl just vid Gålö. På Gålö låg under 40-talet en topphemlig sälstation där försvaret tränade säl till att hitta torpeder och ubåtar med blandad framgång. Stationen skall nu rustas och bli besöksmål. Är sälar välkomna som besökare? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
rejas 238 Postad 9 Juni , 2017 Himmelskär 6/6 2017. Bilden är tagen åt ssv. Vi hade en fantastisk dag på sjön. 1 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
raol 2 369 Postad 17 Juni , 2017 Tog en liten tur till södra delen av kommunen för att se forumets kanske mest kända båt "live". 1 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
666D3 64 Postad 18 Juni , 2017 Även på ostkusten finns det bebyggda öar Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Thongkon007 0 Postad 20 Juni , 2017 Det är inte som jag lever i havet. Men det finns ingen möjlighet att gå. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser