Gå till innehåll
onsdag 26 februari 2025
Toxicated

Vatten från hål

Rekommendera Poster

Postad (redigerade)

Jag monterade nya lodgivaren idag och tog bort den gamla, det kommer vatten från de hålen, känns inte alls bra. Nu har det regnat på bilden men tar jag en pinne o drar ihålet kommer det vatten, i fören på båten är där ett hål (längst fram, uppe på intil stora gummilisten) som är 1x1cm , kan det rinna in där och transporteras bak till aktern? Hålet i fören är inte original utan ser nästan ut som en skada, såg inte det när jag köpte båten.

Vad gör man? Akterspegeln känns frisk, drar man i motorm så är alterspegeln styv och det känns på nått sätt bra.

post-102339-0-54952500-1493477297_thumb.jpg

Redigerad av Toxicated

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Det ser inte ut som att det varit någon tätningsmassa vid den gamla givaren hur är det med den nya?

Att vatten skulle trängt in i fören och spridit sig till akterspeglen tycker jag låter otroligt.

Nej det är säkert någon dåligt tätad borrning som spökar.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Det ser inte ut som att det varit någon tätningsmassa vid den gamla givaren hur är det med den nya?

Att vatten skulle trängt in i fören och spridit sig till akterspeglen tycker jag låter otroligt.

Nej det är säkert någon dåligt tätad borrning som spökar.

Det var tätning vid den gamla givaren men jag bort det när jag monterade av den. Jag applicerade tätningsmassa på de nya skruvarna vid monteringen.

Får se hur det ser ut imorrn, får gå över tätningarna på den.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Det verkade inte komma nått vatten idag så det var nog ingen större fara. Tog bort gamla tätningar och la nya på alla ställen idag, känns bättre nu.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...