Mala 2 Postad 23 April , 2017 God afton Vill få upp motordata från en penta D3 årsm 2011 på en Garmin 721! Är det enda som behövs en kabel mellan Volvos interface (se bild) och Nmea 2000 ingången på plotter ? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
thundergod 101 Postad 24 April , 2017 Jag fick motordata från min D4 -2012 till Garmin 4008 efter att mitt servicevarv installerat ett VP nmea-interface. Kostade några 1000-lappar vill jag minnas. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Tomas99 64 Postad 24 April , 2017 Jag förutsätter att Volvos interface pratar NMEA 2000, har alltså inte koll på om så är fallet. Men är det så, så ska du bygga ett litet nätverk, inte dra en direkt kabel mellan dom två enheterna. Se svaret i den här tråden, TS där har/hade samma fråga fast gällande en VHF. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Tomas99 64 Postad 24 April , 2017 Jo, men är inte boxen ovan ett sådant NMEA-interface? Och att det är bara kablarna/nätverket som saknas? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
thundergod 101 Postad 25 April , 2017 Ja, det ser ut att kunna vara den boxen. Om du ringer till en aukt VP verkstad så kan de säkert svara på om du har rätt grejjer. Har för mig att det kan vara lite olika box/kablar beroende på vilken EVC generation motorn har med. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser