Lillen79 0 Postad 22 April , 2017 Någon som provat denna drevfärg Aqualine VK från Jotun. Det som bekymrar mig är att det innehåller koppar men är ändå godkänd för aluminium. Självklart ska man använda deras primer/grundfärg. Men finns det ingen risk för galvaniska strömmar så drevet blir skadat? Mvh Göran Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Ivan65 110 Postad 22 April , 2017 (redigerade) Någon som provat denna drevfärg Aqualine VK från Jotun. Det som bekymrar mig är att det innehåller koppar men är ändå godkänd för aluminium. Självklart ska man använda deras primer/grundfärg. Men finns det ingen risk för galvaniska strömmar så drevet blir skadat? Mvh Göran Jag har kört med den i 6 säsonger nu på mitt vp 290 dpe drev och tycker att den funkar bäst av dom sprayer som finns på marknaden, har inte märkt ngn korrosion på drevet, vad jag hört så inneåller den mer gift än övriga och funkar därför bättre! Redigerad 22 April , 2017 av Ivan65 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
AlfaAlfa 63 Postad 26 April , 2017 Blev rekommenderat denna och den första drevspray jag provat som fungerar! Mycket bättre än International, Hempel og Seajet...som inte ger nogon synbar effekt...drevet ser ut som om det inte har nogot växtskydd alls...tyvärr Och ja, den går bra att använda på alu drev och vill inte ge galvaniska strömmar! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser