Petter10 13 Postad 20 April , 2017 Hej båtvänner! Jag ska ta bort en toalett i båten, av någon mystisk anledning fanns det två..., min fråga är om det fins någon bra lösning som exempelvis ett täcklock för det "hål" som uppstår när jag tar bort en avfallsslang. Dimensionen är 38 mm. Eller kanske någon har en bra idé om någon annan lösning? Har letat på båthandlarna men inte funnit något "lock". Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
rejas 238 Postad 20 April , 2017 Menar du hålet i väggen där slangen kommit ut eller menar du att plugga igen själva slangen eller hålet i tanken? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Petter10 13 Postad 20 April , 2017 Plugga igen hålet i tanken som uppstår när behovet av den slangen försvunnit! Mvh Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Ivan65 110 Postad 20 April , 2017 Plugga igen hålet i tanken som uppstår när behovet av den slangen försvunnit! Mvh Denna på ebay kan kanske vara ngt?https://www.ebay.com/p/2-Qwik-Cap-Fernco-Pipe-Fittings-Pqc-102-018578000490/1300768163 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Petter10 13 Postad 20 April , 2017 Ett mycket bra tips! Ser ut som en smart och smidig lösning. Tackar Ivan65! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
bhemac 2 859 Postad 20 April , 2017 Det locket finns här också för att plugga avloppsrör men minsta dimension tror jag är 2" dvs 50mm. Enklaste är nog att kapa slangen så det blir 10cm kvar och sen sätta i en plugg. Om det får plats. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser