nsehlin 16 Postad 19 April , 2017 (redigerade) Efter ett trist missöde idag har jag ett "impellerblad" som åkt in i systemet från sjövattenpumpen på min tamd41b. Vad jag kan läsa mig till så borde det stanna i oljekylarn. Nån som vet hur man enklast får ut "bladet"? Och är det rätt förstått att det bör ha fastnat i oljekylaren? Tack på förhand // Nicklas Redigerad 19 April , 2017 av nsehlin Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
LonelyBird 154 Postad 20 April , 2017 Ja det är riktigt. Oftast hittar du impellerbladet i oljekylaren. Här har du den svenskspråkiga verkstadshandboken över kylsystemet: MD31A_Verkstadshandbok_Inlopp_avgas_kylsystem.pdf Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
LonelyBird 154 Postad 20 April , 2017 Nej STOP OCH BELÄGG! Min mening var att säga: I allmänhet hittar du impellervingarna i VÄRMEVÄXLAREN... Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
nsehlin 16 Postad 20 April , 2017 Nej STOP OCH BELÄGG! Min mening var att säga: I allmänhet hittar du impellervingarna i VÄRMEVÄXLAREN... Hej! Tack för ditt svar. Jag gjorde manövern med att spola hela systemet baklänges och vips kom det ut väldigt många små impellerbladsdelar. Case closed Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser