Gå till innehåll
tisdag 24 december 2024
erikandersson87

Åtkomst till bränsletank Uttern - hur?!

Rekommendera Poster

Hej,

Jag har en Uttern 5602 med fast bränsletank. Mätaren har lagt av och jag misstänker att det är flottören till givaren som hängt sig. Mätaren står på full tank oavsett men reagerar när jag slår på/bryter tändningen.

Jag har ringt flera verkstäder om hur jag kommer åt tanken eller flottören men ingen verkar veta. Jag är rädd för att man behöver lossa teaklaminatdurken och hela mittpulpeten men det verkar som en extremt korkad konstruktion! Man kommer mig veterligen inte åt den genom inspektionsluckan i aktern. Någon här som har en spaning eller erfarenhet?

Evigt tacksam för all hjälp! :)

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Inte helt hundra men på min uttern 6200 ligger den under durken längs hela båten så då måste men lossa golvet

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Inte helt hundra men på min uttern 6200 ligger den under durken längs hela båten så då måste men lossa golvet

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Hej

Är nyfiken på hur det gick med åtkomsten då min bränslepåfyllingsslang börjar bli dålig och skulle behöva komma åt tanken.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...