Gäst Robman Postad 16 Maj , 2005 Jag tänkte köpa en Hr 510 som jag ska ha till trolling ock vattenskidor. Jag har fått många förslag på motoralternativ av olika återförsäljare nya Yamaha F80, Suzuki 90hk fyrtakt, Johnsson 90 fyrtakt det skiljer inte mycket i pris på dessa modeller nån som har några erfarenheter av dessa??? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Stefanius 1 Postad 16 Maj , 2005 Jag äger en Suzuki DF 60 fyrtakt. Jag röstar på att du bör kolla in på Suzuki. Kan nästan garantera att den går tystast av dem alla. Är mkt nöjd med min. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst laxoring Postad 16 Maj , 2005 Hej säger samma köp suzuki 4-takt känner många trolling fiskare och dom är mest nöjda med suzuki :-tackar Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Roddarn 1 Postad 16 Maj , 2005 Hej! Jag lägger ingen värdering i vilket fabrikat som du bör ha, men bara rent upplysningsvis vill jag tala om att HR 510 är godkänd för 100 hk och inte 90 hk som det står i en del broschyrer och hemsidor. Hälsningar: Roddarn Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst Peter Fabricius Postad 26 Juli , 2005 Hej Grabbar. Jag har bara en fråga om Hr 510, sitter jag som är 190cm ok i båten eller är den gjord för andra storlekar.Jag kommer att använda båten för 1timmas körningar. Fram och tillbaka över Öresund. Peter. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
bossee 11 Postad 26 Juli , 2005 Hej, Om den har stolstativ som är fastskruvad i durken är det ju ingen omöjlighet att byta till ett stolstativ som antingen är höj-sänkbart eller helt enkelt till ett stativ med längre rör. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Antu 1 Postad 31 Juli , 2005 Trolling och vattenskidor. Ett litet motsattsförhållande. Trolling = 4-takt, vattenskidor = 2-takt. Vad skall du använde den till mest? Om det är trolling köp en 4-takt Suzuki eller Yamaha. Om det är vattenskidor, Kolla in Mercury/Mariners optmax-motorer. 2 takt med direktinsprutning. Tysta och bränslesnåla som en 4-takt men trycket vid gaspådrag är 2-takt. Direktinsprutade 2-takt finns också hos Evinrude och Tohatsu. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser