Gå till innehåll
torsdag 12 december 2024
Tobbe_e

Är 100A resp 100B drev kompatibla

Rekommendera Poster

Hej! Mitt 100B drev har skurit. Jag har ett 100A drev på gång. Men är de kompatibla? Går det att byta från 100B till 100A utan problem? Eller har ni andra bra förslag? Mvh Tobbe

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Gäst Magnus

jag vet bara ett 100 a har zepa knut och 100 b har knut kors från volvo 160. samt att kugghjulen i överdelen har störe dimentioner på 100 b drevet. här har du en manual till 100A drevet iaf. http://mae222.no-ip.com/

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Gäst mange

Hej! har ett 100a drev själv, den enda skilnaden är nog som sagt knuten att det i 100a-drevet skall vara gl-4 olja, 2.1 liter. 100b har ca 3 liter, samma som motorn.Lycka till då!

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Gäst Trolle

Det passar OK, men det ena är vänsterskruvat o d andra höger..

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Hej! TAck för svaren! Jag har köpt 100a drevet nu och kollat lite närmare på det. De skillnader ni beskriver stämmer men det ser inte riktigt ut som det bara ska vara att sätta dit a-drevet och köra... 1. Det finns ingen axel som går ut ut drevet in i akterspegeln som på b-drevet. Den axeln går kanske att flyta över från b-drevet? Fick inte med någon axel med det nya i allafall... 2. De horisontella hålen/fästena mot skölden verkar vara grövre på a-drevet. Är det olika sköldar också eller ska de passa oavsett a- eller b-drev? /T

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Tyvärr är dom inte kompatibla. Dom ser helt olika ut, knut, drev, sköld, ingey stämmer. Dessutom är 100A vekare än 100B. Mitt 100B blir till salu när jag byter motor och drev. Hade tänkt göra det i höst men det kanske blir tidigare pga läckage vid skölden.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...