Nim26 170 Postad 7 April , 2017 Hej Jag köpte en 5kwh Keatrade värmare förra året och den är minterad och går Men jag har mycket svårt att förstå den illa översatta engelska manualen när det gäller hur man ställer in värme alt tid osv. Är det någon som vet något om detta? det är en digital enhet jag har, på bilderna är det den gamla med ett vred bara, verkar enklare! Jag fattar att det finns olika effekt-steg och man kan tydligen progga start o stopp osv!! Men Hur?? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Peter_K 4 209 Postad 7 April , 2017 Kan du inte kontakta KEA Trade och fråga..?Det verkar f ö finnas en hel del manualer på deras hemsida, kolla längst ner.https://www.keatrade.se/sv-SE Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Nim26 170 Postad 7 April , 2017 Jag har varit i ganska mycket kontakt med Karl-Erik Abrahamsson dels inför köpet och dels efter för att efter fråg en manual på svenska som går att förstå. Hans starka sida kanske inte är att svara på mail och när han väl gör det så får man kanske ett svar av 5 frågor. Jag har manualen på engelska som är riktigt uselt översatt och dessutom så har jag en digital version och den står det inget om!! och då är det svårt,, Tänkte väl kanske att det finns någon med erfarenhet från en sådan. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Nim26 170 Postad 2 Maj , 2017 Har nu fått en manual mailad till mig på svenska från Keatrade, det tog dom ett år att få till det men nu har jag den äntligen. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Torgny-3055 30 Postad 14 Maj , 2017 Har kollat lite på deras sida. Har du en extern tempgivare? Du skriver att du har en digital version. Nyare version? Går den hela natten? Torgny. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Nim26 170 Postad 15 Maj , 2017 Nej ingen extern givare, ja jag har en digital, den man ser på deras hemsida, iaf när jag köpte var med ett vred men nu är det digitalt. Har aldrig provet en hel natt men det borde väl inte vara några problem,har man batteri och bränsle så får man testa om det blir så kallt. Vi han knappt testa vår ordentligt i höstas innan det var slut på båtsäsongen.Har nu fått en svensk instruktion som jag ännu inte hunnit prova men det borde gå lite lättare då. har precis installerat värmaren permant och det blev fint som snus:) i höstas va det bara provisoriskt. men maila Karl Erik så kan du få mer exakta besked förhoppningsvis. Lycka till Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser