Gå till innehåll
lördag 04 januari 2025

Rekommendera Poster

Hej. Jag har en fråga. Jag försöker förstå hur drevet funkar gällande kylning. Jag har fattar det som att sjövattenintaget tar in vatten till både motor och drevet?

 

På utombordare måste väll impellern vara under vatten om man ska testköra på land. Men när de gäller utombordare så kan man väll ansluta en slang till sjövattenslangen och köra ner den i en hink med vatten?

 

Eller måste hela drevet i en stor tunna för att kyla impellern?

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Postad (redigerade)

Hej. Jag har en fråga. Jag försöker förstå hur drevet funkar gällande kylning. Jag har fattar det som att sjövattenintaget tar in vatten till både motor och drevet?

 

På utombordare måste väll impellern vara under vatten om man ska testköra på land. Men när de gäller utombordare så kan man väll ansluta en slang till sjövattenslangen och köra ner den i en hink med vatten?

 

Eller måste hela drevet i en stor tunna för att kyla impellern?

Annars kan du använda en sådan här spolfuff som du kopplar en vattenslang till

post-104481-9381_thumb.jpg

Redigerad av Ivan65

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Men det gäller väl bara utombordare?

 

För på inombordare tas väll kylvattnet till drevet ifrån sjövattenintaget som även går till maskin?

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Men det gäller väl bara utombordare?

 

För på inombordare tas väll kylvattnet till drevet ifrån sjövattenintaget som även går till maskin?

På mitt Vp 290dp så tas vattnet genom flänsarna på drevet likt en utombordare

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa nytt...