Kvinnornasman 7 Postad 1 April , 2017 Hej. Jag har en fråga. Jag försöker förstå hur drevet funkar gällande kylning. Jag har fattar det som att sjövattenintaget tar in vatten till både motor och drevet? På utombordare måste väll impellern vara under vatten om man ska testköra på land. Men när de gäller utombordare så kan man väll ansluta en slang till sjövattenslangen och köra ner den i en hink med vatten? Eller måste hela drevet i en stor tunna för att kyla impellern? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Ivan65 110 Postad 1 April , 2017 (redigerade) Hej. Jag har en fråga. Jag försöker förstå hur drevet funkar gällande kylning. Jag har fattar det som att sjövattenintaget tar in vatten till både motor och drevet? På utombordare måste väll impellern vara under vatten om man ska testköra på land. Men när de gäller utombordare så kan man väll ansluta en slang till sjövattenslangen och köra ner den i en hink med vatten? Eller måste hela drevet i en stor tunna för att kyla impellern? Annars kan du använda en sådan här spolfuff som du kopplar en vattenslang till Redigerad 1 April , 2017 av Ivan65 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Kvinnornasman 7 Postad 1 April , 2017 Men det gäller väl bara utombordare? För på inombordare tas väll kylvattnet till drevet ifrån sjövattenintaget som även går till maskin? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Ivan65 110 Postad 1 April , 2017 Men det gäller väl bara utombordare? För på inombordare tas väll kylvattnet till drevet ifrån sjövattenintaget som även går till maskin? På mitt Vp 290dp så tas vattnet genom flänsarna på drevet likt en utombordare Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Kvinnornasman 7 Postad 1 April , 2017 Okej, kanske skiljer sig mellan olika tillverkare. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser