Gäst Freddan Postad 16 Maj , 2005 Hej Jag har en 40hkr utombordare på vilken det fattas ca 2cm av skäddan. Vad göra? Går det att fixa på ngt sätt eller är det bara att jämna till kanterna, lacka och se glad ut? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
7-012 0 Postad 16 Maj , 2005 Beror helt på vad det är för årsmodell enligt min mening. Är det en nyare motor skulle jag lämna in den och svetsa på en bit, är det en gammal motor skulle jag slipa till profilen och lacka om den. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Rubank 0 Postad 16 Maj , 2005 Har en 70hk som jag köpte med halva skäddan avslagen. Har inte gjort något åt detta, och kan i ärlighetens namn inte uppfatta någon märkbar påverkan på drift eller manöverbarhet. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst Freddan Postad 16 Maj , 2005 Det är en Johnson -99:a Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Grynna 0 Postad 16 Maj , 2005 Jag hade samman problem med min Mercury 90 hk -03. Jag körde på en sten i ca 20 knop och ett par cm av sköddan försvann. Jag körde resten av förra sommaren, ca en månad och märkte ingen skillnad. I vår så lämnade jag in underhuset för kontroll och då visade det sig att propelleraxeln också blivit något sned. Så om du haft en rejäl smäll så kan det vara värt att kolla upp, annars kanske det blir dyrare! Annars kan du köra vidare om du inte märker någon skillnad. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
bossee 11 Postad 16 Maj , 2005 Skeg gard finns för t ex Jonson 40 hk 2-takt: Ca 100 US $ http://www.skeggardmarine.com Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Nitro 2 Postad 17 Maj , 2005 Hej! Dom sista 2 cm gör varken förr eller till. Det viktiga är som redan påpekats, hur kraftig har smällen varit? Har du därav fått andra skador? Märker du att motorn skakar onormalt mycket bör du givetvis kontrollera axlarna. Men har du ingen skada på propellern, tror jag det inte är någon fara. Gör som du redan föreslagit, slipa, lacka och var glad. /kör lugnt/Nitro Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Ryssen 0 Postad 17 Maj , 2005 Hehe gjorde samma sak på pappas båt, körde på en sten, skedan vek sig men propellern blev det inte ens en skråma på, fråga inte mig hur jag lyckades, det är ett stort mysterium. vad vi gjorde var att vi lämnade in den, och sen fixade verkstad den. Fick pengarna på försäkringen mot självrisken. jag rekommenderar att du lämnar in den! PS. Pappa var navigatör..... Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser