b_syrsa 46 Postad 30 Mars , 2017 Jag funderar på att byta propeller på min Maxi 909. Motor: en VP2002 med 18 hk. Har en fast tvåbladig och vill ha en folding eller flöjlande. Just nu står valet mellan en beg trebladig penta folding eller en KIWI-prop, ungefär samma pris. Har läst allt(?) på nätet som skrivits om KIWI-prop. Det mesta är dock gammalt, 2009-2011. Kommentarer från jättebra till dålig kvalitet och oljud. Det har gått ett par år så kvalitén borde blivit bättre. Nu till frågan: Finns någon på forumet som har personliga erfarenheter av KIWI-prop som vill dela med sig? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
grevpost 1 Postad 1 April , 2017 Köpte en Scanmar 33 2014 som i samband med motorbyte 2012 utrustats med just en KIWI-prop. Jag är otroligt nöjd med den och tycker att den är mycket bättre än de foldingpropellrar som jag haft på tidigare båtar. En stor poäng är att du får olika stigning vid fram och back samt att propellern alltid biter direkt. Rekommenderar starkt! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser