3617 0 Postad 22 Mars , 2017 Funderar på för och nackdelar med att lägga motorns el-kablar direkt på batteriet istället för över huvudbrytaren. Gäller en Honda BF 115. Man slipper ju den ev strömförlusten i brytaren men kan ju inte enkelt bryta strömmen till motorn t ex. Vad finns mer för synpunkter? /Bosse Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
pos42 32 Postad 22 Mars , 2017 (redigerade) Vissa rekommenderar att inte ha huvudbrytare p g a att en dålig brytare med t ex glapp kan orsaka problem och t o m förstöra delar motorn. Det finns det ett antal som råkat ut för. Snålheten har då bedragit visheten och man får skylla sig själv.... Personligen skulle jag alltid ha en huvudbrytare. En av bra kvalitet. T ex Blue Sea. Med en bra brytare finns inga nackdelar, bara fördelar. Förlusterna i en bra brytare kan du bortse från. Redigerad 22 Mars , 2017 av pos42 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
bhemac 2 859 Postad 22 Mars , 2017 CE-reglerna säger att det ska finnas huvudbrytare - av någon anledning. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
3617 0 Postad 29 Mars , 2017 En Blue Sea är nu inköpt. Ser ut att ha bra kvalite. /Bosse Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser