rackarhulda 8 Postad 20 Mars , 2017 Gjorde en koll i motorrummet igår upptäckte då att ett av motorfästena som är gjutna i skrovet är av/sprucket , kan man laga detta tillfälligt och köra lite försiktigt säsongen ut , vi ska dock inte ut på några turer i sommar kommer väl ligga mest vid bryggan , huset kommer att ta av tiden i år . eller ska man blunda och lyfta motorn i höst och göra det ordentligt ? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Pentax 724 Postad 20 Mars , 2017 lite svårt att svara efter att bara sett dina bilder, men är det bara att det blivit rostskal på baksidan av monteringsgjärnen, då tycker jag att du kan vänta med reparationen. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
rackarhulda 8 Postad 20 Mars , 2017 lite svårt att svara efter att bara sett dina bilder, men är det bara att det blivit rostskal på baksidan av monteringsgjärnen, då tycker jag att du kan vänta med reparationen. Nä om du tittar på den undre bilden så kan du se att det glipar ca1 cm , det syns på den övre bilden också . Bilderna blev dock vinklade vridna till höger . Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Pentax 724 Postad 20 Mars , 2017 nu ser tom. jag vad du menar, plasten har gett sig, ser lite tunnt ut där det delat sig. Gäller det bara en hörna? Ganska lätt att slipa rent och lägga på ett antal lager glasfiber och polyester eller epoxy. Jag tror att motorbalken inte varit i rätt vinkel från början, utan det är gummikudden som spänt upp toppen på balken. Om man tittar och jämför springan mellan plåtkoppen på gummikudden och ovansidan av balken i det läge den är nu så verkar dom vara paralella nu. 1 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
rackarhulda 8 Postad 21 Mars , 2017 nu ser tom. jag vad du menar, plasten har gett sig, ser lite tunnt ut där det delat sig. Gäller det bara en hörna? Ganska lätt att slipa rent och lägga på ett antal lager glasfiber och polyester eller epoxy. Jag tror att motorbalken inte varit i rätt vinkel från början, utan det är gummikudden som spänt upp toppen på balken. Om man tittar och jämför springan mellan plåtkoppen på gummikudden och ovansidan av balken i det läge den är nu så verkar dom vara paralella nu. Ha ha du är duktig , så kan det mycket väl vara , okej då riktar jag in propelleraxeln så jag vet att den är rak och motorn som den ska . Så lyter jag packetet till hösten , det är rätt trångt att laga med motorn på plats . Tack för visat intresse Pentax. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser