Gå till innehåll
fredag 27 december 2024
Micke9000

Montera solcell med dubbelhäftande tejp?

Rekommendera Poster

Postad (redigerade)

Förstår inte denna tråd men. Jag monterade en 50 w flexibel=tunn panel på fördäck framför vindrutan och gjorde det med sikaflex, tänkte som så att den dag panelen gjort sitt så byter man ut den mot en ny och vad spelar då ngn liten limsträng här ell där för roll!

När man väl förstått vilken nytta en solcell gör på båten så vill man aldrig vara utan en!

Möjligen en reklam för typ M3 men isåfall en dålig sådan.

Redigerad av Ivan65

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Tror ta ville kolla en metod där han kan testa om solcellen har fått en bra plats.. kunna flytta den på ett enkelt sätt till ny position osv. innan han bestämmer sig för var och om den ska sitta permanent där.. och då med tejp, annat lim, skruv eller nåt annat sätt.

Den här typen av tejper är ypperliga för sådana ändamål.. starkt lim som är lätt att ta bort..

tror inte ta vill göra reklam för något specifikt varumärke eller leverantör.

Uppenbarligen finns det i allafall skillnader..... jag har fått tag på tre olika typer av liknande tejp. Med dessa har jag limmat olika saker... bl.a. En borttagnas mellanvägg i ett rum som ev inte ska vara uppdelad... där är det takplattor i hela taket och parkett på hela golvet. Den väggen kan jag ta bort och det kommer inte synas att den funnits där.. ingen tror mej när jag säger att den sitter med "bara" tejp.

Andra saker har jag limmat mot olika underlag.. allt från glas, i bilen, metall, betong, inne, ute.. aldrig lämnat rester eller missfärgat.

En gång drog jag ut en buckla i en bildörr med hjälp av ihopmicklad järnstång med en platta i ena änden och en betongplatta med hål, som funkade som hammare emot en skruv och bricka i andra änden på stången.

Sen finns fler tillverkare och leverantörer på tejp.. som 3M, testa, stokvis som bereder, tillverkar... å järnhandlare, hobbybutiker samt en del lim och tätningsleverantörer som levererar b2b..

I väldigt många situationer den bästa metoden.. precis som svetsning, limning, mekaniskt montage mm. är i andra situationer.

Tror det här passar st intentioner perfekt.. i alla fall om han får tag i rätt tejp.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

* Inte ta... st ska det vara

Snarare ts(trådskapare)

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Snarare ts(trådskapare)

:) too fat fingers n brain.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Snarare ts(trådskapare)

:) too fat fingers n brain.

Hehe

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...