hollar 4 Postad 13 Mars , 2017 Funderar på att montera en 12volts elvinsch på trailern. Man blir inte yngre. Båten som ska dras upp är en Yamarin 46sc, vikt med motor ca. 600kg. Har kollat marknaden och fastnat för en Warn DC2000 alt. Warn 2000 vantage. Biltemas o Julas vinschar känns lite plastiga men kanske funkar i praktiken. Finns det någon här som har erfarenhet av Warns vinschar? MVH Lars Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Cam72 64 Postad 13 Mars , 2017 Har kört med en biltema winsch för att traila upp vattenskoter ink trailer på ca 450kg (klarar enligt spec 1,5 ton)och det har fungerat klockrent. Bor du i Sthlms trakten kan du få låna den och testa innan du lägger en halv förmögenhet på warn. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
hollar 4 Postad 14 Mars , 2017 Har kört med en biltema winsch för att traila upp vattenskoter ink trailer på ca 450kg (klarar enligt spec 1,5 ton)och det har fungerat klockrent. Bor du i Sthlms trakten kan du få låna den och testa innan du lägger en halv förmögenhet på warn.Tack för erbjudandet, men jag bor i Blekinge. Är det den inkapslade modellen du har? Jag har inte båten i sjön utan trailar varje gång jag ska ut på sjön. M.a.o kommer vinschen att användas flitigt. Visst kostar en Warn-vinsch betydligt mer än en kines-vinsch så lite kvalitetsskillnad är det nog. Fick du borra nya hål i trailern eller passade B-T's vinsch i befintliga hål?Lars Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser