Honda 0 Postad 5 Mars , 2017 Hej! Min Mercury 60hp 4-takt 2006 är ansluten direkt till + på batteriet. Finns det något tänkbart skäl till varför man (aukt. båtfirma) inte kopplat in den via huvudbrytaren? Hälsningar Lars-Inge Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Thallatha 867 Postad 5 Mars , 2017 Kan det va pga att onödig utrustning kostar pengar!? 1 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Faderullan 716 Postad 5 Mars , 2017 Kanske för att skydda generatorn från att man i misstag stänger av huvudbrytaren medan motorn går. Många generatorer tål inte att frånskiljas från batteriet medan motorn går. Samma problem kan uppstå den dag huvudbrytaren fallerar pga ärgning eller annat fel i den. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Honda 0 Postad 5 Mars , 2017 Tack-då låter jag den gå förbi huvudbrytaren även framöver. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Anders_St 74 Postad 8 Mars , 2017 Som Faderullan sa. Leverantören av båten och motorn vill slippa diskussioner med arg båtägare med brunnen likriktare som "absolut inte rört huvudbrytaren när motorn varit igång, jag svär." Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser