Gå till innehåll
lördag 11 januari 2025
sy_bettyboop

nåtmassa

Rekommendera Poster

Är i faggorna till att nåta om däcket mitt, hitta nått som heter detaflex 4000 och som kosta typ 80:-/ tuben, är detta nått bra? Tycker den luktar väldigt....

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Verkar vara en "vanlig" pu-massa eller det folk brukar kalla "sika"

Funkar nog så bra som sån massa funkar.. härdar lite snabbare än modifierad... MSP eller MS-polymer är nog dom vanligaste produktnamnen... fabrikat finns hur många som helst.

"MSP" härdar lite långsammare till genomhärdat, tål uv ljus bättre och avger inte isocyanat vid härdningen och termisk nedbrytning..

Om den luktar kan det tyda på att det är lite av hybrid.. lösningsmedel i som gör att det inte bara härdar utan torkar något.. bör inte ha nån betydelse...

Så svar.

Det ska nog funka traditionellt har det ju nitats däck med pu, fast du kan säkert nuförtiden få tag på MS-polymer till samma peng.

Dom senaste åren har priserna gått ner rejält.

Soudal har bl.a. Varumärke fix all, tillverkar, bra kvalitet går mig att köpa i järnhandel, Danalim har bra samarbete med tillverkare i Österrike. Fyller själv, bra kvalitet, bra pris. Sika levererar åxå mspolymer.. prisbilden vet jag inte..

Alla elastomerföretag levererar pu.. det borde gå att komma över för 15-45kr patronen.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...