JakobR 2 Postad 24 Februari , 2017 Hej, Jag planerar att byta till magnesiumanoder på min D4-300 då jag har båten i Mälaren. Är det svårt att komma åt och byta på laddluftkylaren (ser trångt ut) eller finns det några bra tips som gör det enkelt? Mvh Jakob Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Rollen 553 Postad 26 Februari , 2017 Det är enkelt att byta anoden! Skruva ur pluggen,byt anod och skruva tillbaks den. I alla fall i teorin. Aquador är säkert bra båtar om man inte behöver göra något med motorn. Då blir det värre. Är det inte 26-an som har en skiva med isolering på babordssidan som går att skruva bort? Nyare D4-D6 har inga anoder alls, så de kanske inte är nödvändiga. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
vega1959 109 Postad 27 Februari , 2017 2017-02-24 vid 16:13 skrev JakobR: Hej, Jag planerar att byta till magnesiumanoder på min D4-300 då jag har båten i Mälaren. Är det svårt att komma åt och byta på laddluftkylaren (ser trångt ut) eller finns det några bra tips som gör det enkelt? Mvh Jakob Volvo har kommit ut med nya rekomendationer av vilken typ av anoder man ska använda i t.ex Stockholms Skärgård/Östersjön Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser